Sidvyer, senaste månaden

fredag 12 juni 2020

Sölvesborg 666

Emmas Eddie fyllde år och eftersom de båda sitter fast i en rätt trist karantän i ett Sölvesborg där just nu absolut inget händer var det hög tid att åka dit och fira detta!
För att g öra dagen än mer komplett för Ed trollades han först till Ystad för en VIP-behandling  hos mig och sen lastade vi helt sonika in honom,Kapten och en kasse öl i Anuset för att dra mot Sölvesborg! 
 De andra mupparna jobbar inte lördagar så de drog dit tidigare för en lunch och några prosecco vilket resulterade i att när vi anlände var det EN av oss i sällskapet som var nyter,,,jag för en gångs skull;) Det varade inte länge då jag insåg att vi har en del at ta igen  på de andra,,

 Vi bodde allihopa på det UNDERBARA Hotell Humbla,,jag har seriös inte sett något vackrare hotell i mitt liv och hit behöver vi faktiskt komma oftare,det är fantastiskt bra,litet familjärt och så så avslappnat!



 Lite prosecco och metal på rummen sen var det dax att dra mot Emma och Eds lägenhet Downtown Sölvesborg!
 Vi fick en fantastisk kyckling curry gryta med blomkålsris (!!!!måste hitta)  och fin fin sallad och en galet bra banana cream pie till efterrätt om jag inte minns fel ??(om jag minns fel åberopar jag Force Majeur ,jag hade inte fått mat sen kl 8.00 på morgonen  och fördrinkar är vad fan det är,,)

 Sen var det resten av kvällen;) Hahahah jag  blev för snygg för snabbt men så sulle det också firas  med råge och DET kan vi!
 Där är han,,Eddie,,mannen myten legenden som knappt existerar på bild;)


 Jag skyller allt spm hände denna kvällen på denna lilla jävlelen!!


 Hahahahahahha ja,,dimmigt är bara förnamnet och när det var dax för hemgång ville inte Kaptens skor medverka.Någon hade tydligen fyllt dem med bly och LSD  när de stod i hallen och de levde ett helt eget något undertryckt liv.

 Vi å andra sidan besudlade fontäner och njöt i fulla drag av vad Sölvesborg hade att erbjuda i kulturellt utbyte!





 Hhahahahahahah Kaptens blyskor,,hade Alex flyttat sig hade detta fotot sett MYCKET annorlunda ut!!


Kl 3.00 stapplade vi hem  för att inte lite olika platser i vårat rum,jag valde sängen då det verkade vara det mer bekväma alternativet,Kapten fick en kudde på taoletten,det smartare ,mindre bekväma alternativet. Man kan inte alltid vinna!









 Morgonen efter kickade min Loppisgen ut mig ur sängen kl 8.30 och jag gick ner för att få i mig frukost,,efter den insåg jag att jag glömt drägern hemma så det var  bara att softa på rummet ign tills nykterhet infunnit sig och vi kunde påbörja färden hem:)  är ni i Sölvesborg:undvik Caprinia,besudla grodfontänen och för guds skull,bo på Hotell Humbla! Tack Ed och Emma för årets Bakfylla!! Den gr vi om minus bakfyllan.











Inga kommentarer: