Sidvyer, senaste månaden

onsdag 19 augusti 2020

En tjejkväll helt spontant med dresscode :otippat.


Cathis behövde en tjejkväll och bjöd in till lite balkonghäng och jag lade såklart näsan i blöt med orden "SKA VI HA DRESSCODE!!?" och då är det inte så mycket en fråga som  en inledning på VAD dresscoden var. Vi kom fram till att inte en enda av oss har en kläda i samma färg tvärs över  ungängeskretsen utom möjligen svart och vi skulle IKKE på begravning. Jag klökte ur mig lite snabbt på en loppisrunda att då blir det "otippat" 
Det jag älskar med töserna är att inte en enda av dem säger "måste vi?pinsamt" mm mm, nej detta gänget ger sig helt och fullt i kast med att glo i garderoben direkt! Det var ca 29 grader ute så otippat hade varit rätt lätt om det inte varit för det faktum att man smälte iväg i kläderna! Jag tog en dirndl och kände ändå att man får lida för konsten, sen körde Kapten ner mig och hämtade Lisa och jag garvade rätt ut när jag fick syn på henne!
För alla andra ser det inte på något sätt konstigt ut  med Lisas outfit , men vi som känner henne har ALDRIG sett kvinnan i ROSA! hahahah hon hatar den färgen och även hon led för konsten ikväll om än på ett helt  annat sätt.

Det var bestämt att vi faktiskt skulle göra just drinkar ikväll och vi körde knyde på det ,jag tog Cosmo, Boel en Moscow mule, Lisa Gt och däremellan kommer prosecco! På något sätt lyckas Brittan missa tåget på grund av en falafel!?!?! Och vi var tvingade sedemera att starta med en liten prosecco till för fördrink.

Sen kommer hon,mannen myten ,södra Ystad Country linedancers värsta mardröm  YoMF!!

Ja,,otippat!! hahahahahahah Hon lånade Rickards badbrallor och de kom tydligen inklusive manlighet! Ni vet när man får knän på mysbyxorna för att de är så välanvända? Detta är också en typ av mysbyxa.

Sen rullade sista deltagaren in och Boel kom i träningskläder! Otippat;)!!!
Sen satte vi oss i den galna bastuvärmen utanför och drack ner oss med Cosmopolitans och bubbel,,viktigt att vätska upp sig i dessa tider!  

Cathis otippade outfit var,,,Baywatch! Hon passade på att öva lite på en manspread i detta vädret ,en utmärkt övning när det mesta ändå klistrar ihopa! 


Maritza(Brittan) övade på vad som kan vara bra att ha hyllan till mer än det uppenbara och vi tror vi har hittat något ganska bra här! 

Sen blev det mat innan vi fortsatte på Boels Mule och än en jävla gång är det  mig ett satans mysterium varför just en dirndl ger upphov till så många blickar med tillhörande öppen mun ,de flesta INTE av män utan av kvinnor? DET ÄR EN KLÄNNING FÖRHELVETE! har du inte sett en innan så är du välkommen att glo men tänk först o främst vad du själv har på dig .
När en exellent Pokébowl var downad hände det oundvikliga,,jag hittade Jax rum (säger Cathis att det är,jag trodde det var gästrummet) 
 Ganska snart hade jag testat alla fordon i rummet och inser att Cathis bor på en våning med en MYCKET praktisk autobahn utanfön i betong och allt. Denna skulle nyttjas om så alla skulle grejda!!!


Under tiden som jag tankar hojarna och förbereder för bättre tider fortsätter Maritza att experimentera men fördelarna av att ha på sig 18 storlekar för stora kläder. Undrar om alla bad ass hiphopare också gör liknande övningar när de inte hänger på gatuhörn och ser bad ass ut? Badass.





Det började lite lätt som stillbilder men inte är väl jag den som förnekar mig en runda på hojen? Ganska snart lockade jag ut damerna på en tur och som alltid startar det oskyldigt ,,,sen blir allt en tävling! 
Det diskuterades lite lätt om vi kunde knö ner Maritza (den enda vi känner i pygmeé storlek)i Jax batman kostym och inte många sekunder senare var även den delen av barnrummet oheligt ansatt! 

Seriöst,,vad ska detta vara för en superhjälte???Megabönsyrsan? 
På Jax ser den säkert vettig ut,,,på Maritza  får den en helt annan,,,, utfyllnad.Jag ser dessutom en rätt rejäl kukfälla på fronten där,,,hur tänkte dem???


Notera hur jag gärna vill matcha,,blå klänning blå cyckel(föregående kapitel)  ,röd blixt gordon mütza och rött vrålåk. Viktigt.
Nå,, eftersom vi ändå körde fram och tillbaka och härjade tyckte jag att det var på sin plats att  göra det hela till en ganska wicked om än kort musikvideo(ska prata m Mötley om hur irriterande långa deras intron kan vara) 

Lite senare grävde Cathis djupt i lådorna  och Kräftfest/jul kom fram,,helt logiskt när man kör på otippat.
Spontant har jag sällan garvat så gott som denna kvällen och stora planer på en fullängdare har nu såtts!! återkommer!! 


 

Inga kommentarer: