Sidvyer, senaste månaden

tisdag 4 augusti 2020

Microrocken ,en personlig utmaning,en jävla fest!!!

Ja ,,hur började då detta? hur hamnade jag här ? Det bör vara en kombination av en liten dröm som alltid funnits där i arrangörsgenen, Coronamöget som gjort att allt som gör en lycklig ställts in och  tanken på en mycket specifik människa som just på grund av Coronan inte kan göra ett skit av det han vill göra  som tex gå på Sweden Rock eller resa  då han fått det värsta beskedet  man bara kan få. Att alla gränser då är stängda och alla arrangemang uppskjutna ett år,, man vet aldrig om man har ett helt jävla år kvar.
Ingen av oss vet detta. 
Med detta i bakhuvudet började jag lite lätt proba  möjligheterna med att anordna en liten konsert,,vilka band som spelar privata spelningar,vilka lokaler som rymmer en sådan spelning och vad man behöver för att dra ihopa det.
Sakerna föll äckligt lätt på plats ,så pass att jag visste ganska omgående att detta kommer att hända  oavsett om jag vill eller ej;) 
Lokalen hade Maritzas mor och far hand om,Turbo kunde fixa med el och ljus,Jonas hade kontakter som kunde hyra ut ett PA system och Emma ,,ja Emma kan det där med att ta hand om rockstjärnor ;)  utöver det har jag många kära kundkontakter som kunde hjälpa till och inte i så liten mån mina älskade vänner och make som stod och täckte upp i varenda liten hörna det kunde tänkas fattas något  
 Det fick bli mitt absolut förstaval av band som så snällt kunde tänka sig att överösa oss med rock för one night  only ,och mer rocknroll kan det inte bli än när Ida,Frida och Klara i VA Rocks intar scenen!!
De må vara få,de må vara små men GOD DAMN vad de kan röja!!!

Ågården i Skivarp fick alltså bli sätet för drabbningen då den hade en scen,perfekta faciliteter för att fixa mat ,rymliga lokaler och allt man kan tänkas behöva för en liten konsert! Att det ser ut som socialstyrelsens mötesrum  där logen skulle vara,,,där hade vi en Emma  som skulle pimpa loss! När jag skickade bilderna till henne rös hon till och konstaterade att hon hade sitt jobb helt klart upplagt för sig;) 


Vi träffades någon vecka innan för att glo på proppskåp och elyillgång,fix och trix mm. Turbo testar kiosken och konstaterat att det möjligen behövs någon mer pygméaktig för att bemanna den.





 Fredagen bestod av att flänga Skurup runt med Emma för att inhandla allt som behövs (där är knäppa mängder att tänka på som INTE har med Rocknroll att göra kan tyckas men att stå med 50 pers o inget toapapper tex,,det går inte )
 Och ja,,Prosecco,,,

 
Kapten hjälpte mig att hämta PA systemet i Satanstorp och sen hjälpte han intensivt till med att sätta iordning det ,,
Här någonstans kanske det är läge att inflikna vad som egentligen gick igenom mitt huvud veckorna innan,inte bara mysa förbi det faktum att jag var stressad som ett djur pgr av att allt i hela universum verkade samla sig just den veckan.
Att anordna fester el sammankomster är ett underbart helvete,det finns inga andra ord för det. När man lägger fram iden låter det alltid på folk som att "yeyy,klart vi kommer",,dagarna innan faller hälften av folket ifrån pgr av anledning och detta får man kallt räkna med ,men att stå där med alla utgifterna själv för  en hel konsert,,det går bara inte,så satans roligt är det inte. 
Detta kombinerat med att Coronan ställer till det för en på så vis att man FÅR ha en privat fest för hur många man vill,,,man BÖR inte. Jag ville hålla mig runt 50-55 pers för att ge möjlighet till avstånd  mm,men det innebär att man inte kan bjuda för många till att börja med .När då hälften inte svarar el inte kan,då får man lite i sista andetaget hoppas på att resten på listan kan komma.Att anordna en konsert för de 20 som först svarade på uppropet hade enbart blivit pinsamt;) 
 Detta stressade mig så djuriskt att jag knappt kunde sova.Lägg till på det att den veckan bjöd på  multippla ytterst chockerande och dåliga nyheter som jag knappt kunde ta in då,,jag fick skjuta upp reaktionen på detta för att ens klara av vardagen. Ett par dagar heltidsjobb med tatuering på det OCH att Käser bestämde sig för att börja kissa blod och må jättedåligt,,, ja det var bara den berömda droppen som jag tvingades fånga upp innan den rann ner i bägarjävelen. 
Så är livet,,inget händer utan en anledning och ingen katastrof väntar bara för att man inte är redo;) 


Tillbaka till storyn:
När vi fick nyckeln på fredagen gjorde Emma blandade småhopp i väntan på att få starta pimpa Logen åt töserna! det var något med den änt färgade plastmattan som skändade hennes sinne för rocknroll;) Så utav absolut ingentin,mina sammetshängen och lite plock från mitt hem förvandlade emma socialstyrelsens ångestladdade korridorer till en mycket sexig loge  fit for queens;) 




Medans jag sprang runder och gjorde lite allt möjligt fixake Tobbe med ljuset och det sista på PA systemet inför lördagen och runt  halv åtta på kvällen var vi färdiga på mer än ett sätt. Stressen jag känt rann helt bort så fort jag bara kunde börja "göra" ochjag kunde mjukt luta mig bakåt i mina vänners trygga famnar,,de hade koll på allt! 

 Lördag morgon,,dagen D för drabbning,,det var dax att lägga i sjätte växeln och bara karpa att det idag skulle dyka upp ca 50 pers och  de skulle fan få rocknroll,hopp och lek och go mat!! 
Därför beslutades det att böggetarna skulle släpas med! En riktig konsert har trots allt VIP avdelningar och vi kunde inte  vara sämre! 


Emma och Turbo pimpar,fixar och annorstädes glor proffsigt på varandra;)


Yes,,här skulle slaget stå,,mången grogg skulle denna kvällen spillas i dessa getar! 



Lagom till tretiden dök så underbara Jonas upp som var chef över ljudet och att det skulle höras så. bra som möjligt för alla inblandade. Iockmed attt där inte fanns något medhör var det viktigt att  töserna hörde sig själva så bra som möjligt även utan detta samtidigt som publiken också behövde den fulla ljudupplevelsen.Hade jag vetat allt  det finstilta kring detta innan jag anordnade hade jag nog fan bangat!! Hahahah amen det man inte vet har man inte ont av och det slutar med att ens stackars vänner får hämta upp slacket;) Jag kan faktiskt inte beskriva hur tacksam jag är för detta Jonas!!!!
Bandet dök upp vid 15.30 ca och deras safety Lasse ställde snyggt upp Merchbåset och tog en Fulltofta  öl ;) 
Så började töserna soundchecka,,,och där brast det för mig. De bara vandrar upp på scenen som om ingenting OCH RIVER LOSS!!! All ångest,all sorg,all spänning och all längtan efter live musik bara överföll mig och jag börjar storböla,svinförvånad och överrumplad!
Jag vet att folk oftast är imponerad över saker de inte kan göra själv,som att folk verkar tycka att ritandet är en stor grej,medans jag tycker att det är bara det jag gör. Så imponerad jag var över musiken som bara rann ur dessa tre varelser ,så lättvindligt,så jävla glädjefyllt. Att titta på dem när de bara soundcheckar var en upplevelse,för de är inte på något vis annorlunda då än de är senare när de spelar,,så fort låten börjar är det full tilt rocknroll,det är möjligen  bara kläderna som ändras !

 Killen som stirrade igång mina tankar ,Jerry, fick för något år sedan veta att han hade cancer men att det fanns gott hopp om att behandla vad jag förstått. Jag arbetade stenhårt på att han skulle kunna vara med denna kvällen med tanken på ett partytält med väggar mitt i lokalen där han och hans crew skulle få lyssna helt ostört och smittofritt .  
Veckan innan får han besked om att det inte går så jävla bra för honom och att behandlingen inte alls hjälpt,dagarna innan skriver han ut på Facebook att det är kört,
det finns inget mer att göra för honom,,,,,,
Luften rann ur mig ,,
Jag vet inte om du läser detta Jerry men  jag förklarade för bandet hela situationen och de tillägnade  så jävla fint en låt åt dig  och vi skålade allihopa,bara för dig och Ella! <3<3<3 

 Snapar började strömma in på hur folk förberedde sig inför   kvällen och  vi bör väl ta ett snack om vädret!! Dagen innan var det regnit och stormigt,dagen efter var det värre,,Lördagen,,sol värme och vindstilla !!! vädergudarna approved! 


 Mini Teske skulle för första gången köra på äkta kilt med Commando och allt,något inte han så mycket som andra blev plågsamt varse lite senare på kvällen i böggeten! Jajaj ska man så är det lika bra att fronta alla  i ett tidigt skede i livet,,så har man det gjort!?

 Emma,ett under av effektivitet  skönhet och planering tog på sig superhjältedräkten och var HELT redo  att   cejtra åt töserna hela kvällen! 

 På bild ser vi det ökända läppglanset,det som alltid finns med på bild men  aldrig finns med dagen efter ,lite som en evig gåta i stil med :vad är det som är kletigt rosa och behöver GPS tracker? 
Det började närma sig kl 18.00 och insläpp,,my peeps fanns där som alltid,en underbar vägg att  luta sig mot när nerverna  är tunna och skakiga!
                                


      
 Oh yeah,,ursäkten för att stå i allt detta vara vår tvååriga bröllopsdag,, happy anniversary baby ;) 

Bilden visar väl ganska så mycket hur jag kände vid det tillfället spänd förväntan med en sideorder av skitenödig!
        
 Ochg så var dem här allihopa <3<3<3< alla de som die hard   tackat ja till detta spektaklet jag. dragit igång och jag kände hur dettakommer att ordna sig alldeles utmärkt,nu får det bli vad det blir för jag kunde inget mer göra! 

 Hade ju specificerat  att klädsel blir rocknroll,,det är ingen jävla studentfest här inte och jag gillar att det tolkades på så många eklektiska sätt!!! 

 Till mat blev det pulled pork i nåt gutt jättebröd som jag aldrig lyckats lära mig namnet på med sallad chili el vitlökssås och picklad rödlök! 







Tillockmed jag och emma hann ösa i oss lite tugga innan vi nervositets  trippade in i lokalen igen för att hålla koll på folket och bandet;) 

 
 Merchboothet var välbesökt och jag fick  mina LP skivor signerade !!! Så jävla gött minne dessa kommer att bli av en mycket speciell kväll!! 
 Sen minglades det tills klockan var 200 och jag vrålade ihopa alla smått utspridda festdeltagare föör  kvällens centrumpiece! 

Flamongon var YTTERST välbesökt ,jag visste inte riktigt hur dessa skulle tas emot av folket men det såg ner ut som om de aldrig suttit i vanliga soffor förr utan bara har flytleksaker i sitt vardagsrum!


 Så,,Ida var så jävla redo,,vi stod och skuttade,,jag sög åt mig micen för att säga några inte så väl valda ord och sen brakade det loss!! 





 Jag låter bilderna tala för sig själv,,,dessa härliga jävla brudar!!!!










Här gör så Ida ett extremt uppskattat nedträde bland publiken och råkar på allas våran Maritza som fram tills denna dagen inte haft en aning om hur en elgitarr fungerar! Här får hon en crash kurs i att det faktiskt är just,,el i dem, när hon lite sexigt slickar på strängarna. Strax efter det säger Idas gitarr upp sig och Frida  får ta oss genom en låt helt själva medans nån säkring byts eller någon förtrollning läses över  gitarren! hahahahahha förlåt Marita ,jag kunde INTE låta bli!!!!Du lyckades kortsluta bandet!!!



Det var ett fantastiskt framträdande där  INGET mer kunde önskas av ett band på något sätt alls!!!  Jag såg så många galet lyckliga ansikten i publiken,så mycket längtan efter livemusik det funnits!!!


Efter spelningen var det fri hopp och lek för alla inblandade och det togs på yttersta allvaret av ALLAH!!
Jag visade Malin hur en bög-get bör behandlas och det var fler än hon som seriöst funderade på att inhandla en helt egen Flamongo istället för en pool eller en valp
 Enhörningen (som det faktiskt är,här utan svans då svansen dog på senaste vuxenbrunchen ) hade en svag svag pyspunka så jag toppade upp dem båda lite då o då under kvällens gång . Vi hade nämnt innan antt det var ju själve fan om inte denna kan dö ikväll,sex vansinnes drabbningar och den håller fortfarande rots glassplitter och skit! 
And yes,,ÄNTLIGEN! Det ska då tilläggas att det hoppats hela kvällen i den dessutom och  att en söm tillslut gav upp! Rest in peace älskade gummistruts,you served us well! Och tack som fan att jag slipper vika ihopa dig ytterligare en gång,,
Rocknroll och Zinfandel kan ha  en farlig och utmattande effekt på de illa tränade och de yngre i  sällskapet  fick känna av bieffekterna av en för stor mun och för lite  uthållighet;) Svårt att tävla mot elitdrickare! 











Det festades friskt tills klockan blev 01.00 och musiken skulle stängas av och  städandet började! Vi hade satt upp bord och stolar för vanligt festsittade efter konserten och där avslutade de flesta kvällen sakta men säkert tills diverse taxiar och hämtningar dök upp;) Är oändligt tacksam för Malin och Emmas städhjälp,,jag borde säga Marita med, men Marita,,vid detta laget ställde du  till mer än du städade  <3<3<3<3 

Jag avslutade snyggt kl 2.20 ca då lokalen skulle vara utrymd och tom, låste och körde de sista deltagarna hem,sen körde jag  mig själv hem för att trött kollapsa i säng !
Ja,,jag var nykter. Att dricka ner sig efter en sådan urblåsning är som att be om ångest och dumma händelser, det överlät jag till mina älskade vänner;) Det var även ett genidrag då jag och Tobbe var de som ensamma städade hela Ågården dagen efter ,vek ihopa getar, pantade flaskor och  sopade chips. A dirty job men någon måste göra det! 
 STORT jävla tack till mina älskade vänner, gamla som nya för att ni kom och förgyllde denna sommarkväll som i mitt minne alltid kommer att bestå! Tror inte det blir att jag gör om detta men så har jag sagt om det mesta och ändå sitter man där ett år senare och undrar  när fan jag ska fatta ett nej;) 
Ett speciellt tack till Jonas,Turbo och Emma för era enorma insatser här, utan er hade det inte gått alls. 
Enormt tack till VA Rocks för all energi ni delade med er av, för att ni gjorde denna kvällen så jävla bra och för all musiken vi aldrig kommer att glömma ,ni är guld!!!!







Inga kommentarer: