Sidvyer, senaste månaden

torsdag 17 december 2020

Hälsostatus,,krasch

Just som jag skev hälsostatusen igår (blev påmind om uppdateringen då saltsuget gjorde sig påmint) kom kraschen som ett brev på posten. Ett galet saltsug som  drar med sig en törst utan dess like,,jag springer och kissar konstant iockmed detta och blir fantastiskt uttorkad. En förlamande trötthet medföljer alltid dessa symptomen och det blir kämpigt att klara av vardagen . Igår  hade jag en riktigt bra morgon   som efterföljdes av att jag kraschade fullständigt på em/kväll. Salttörst bortom vett ,ont i magen, helt håglös och skulle kunna sova vilken sekund som helst. Efter att jag tvingat mig göra saker jag var TVUNGEN att göra gav jag efter och åt chips(hade inte mina sedvanliga popcorn hemma) och det blev,,katastrof. Pulsen ökade till 75 i vilotillstånd och törsten var enorm. Kunde inte för mitt liv sova när jag gick och lade mig trots att jag suktat efter sängen hela dagen,,låg i 2,5 timmar och försökte sova,,,det är extremt ovanligt för mig. Tillslut blandade jag en dubbel resorb och vräkte i mig en ipren och då kom äntligen sömn,,

detta är inte på något sätt normalt,,jag kan inte ha det såhär!! 

Alla sökningar på nätet med dessa knäppa symptomen ger konstant svaret Addisons,,det är 

som att läsa om sigsjälv i mångt och mycket och de få konstiga sakerna som inte reparerades av levaxin och Liothyroning stämmer så äckligt bra på Addisons. Det som är skrämmande  är väl att man inte kommer att bli trodd förräns man är döende. 

Den tidigare misstanken om hyperkalcemi är knäppt nog en bieffekt av addisons,,, om man plockar bort levaxin för mig kommer jag att stämma in som FAN på allt man ska ha här,den konstanta svimningen och yrsel när du reser dig,det har varit mitt liv tills Levaxin.Hälften av alla Addisons patienter har Hypothyreos. 

Jag ger mig inte,,jag ska hitta ett sätt att få leva.

Inga kommentarer: