Sidvyer, senaste månaden

tisdag 26 januari 2021

hälsostatus

Har kapat dosen brufen retard till hälften nu då saltsuget inte ger sig ändå. Det visar sig på lederna direkt.Vänster hand,höger axel och imorse berättade ryggen att ryggraden minsann fortfarande är en led. Tack din rövkropp. 
På söndag är det röntgen,,måndag återbesök hos privataren i Malmö,,jag liksom klänger mig fast vid dessa små vattenhål som kanske kanske ger en förklaring på vad fan som är på g. 
Lade ut ett hjälprop på facebook om någon kände en människa med Addisons och det gick över förväntan. Fick prata med tre  människor som alla har fått Addisons vid olika tillfällen i livet,dock ingen som gått obehandlad länge men jag fick ändå svar på många frågor. Alla tre har något annat fel på det endokrina ,diabetes eller Hypo ,det verkar ganska genomgående. detta kan förklara varför jag aldrig fick feliga TSH värden när jag var som sjukast ,det är möjligt att immunförsvaret anföll andra delar som i sin tur gjorde att jag blev så kass. Nedan bilder på hur vänstran svullnar (blir även ill blå i kyla) och under det hur mina knogar egentligen ska se ut,en bild jag ibland behöver för att bevisa för läkare att ngt står fel till.Ja,troligt att man åker in till reuma för att bli stucken i leder för att det är så skoj annars?

Jag har nog aldrig känt mig så ensam som jag gör i detta. Kämpar med alla medel för att hålla  personligheten över vattenytan,men medlen börjar ta slut,orken med och jag märker att jag blir mer och mer,,,hopplös och bitter. Min värsta farhåga. 
Jag jobbar vidare,,


 

Inga kommentarer: