Sidvyer, senaste månaden

måndag 17 maj 2021

hälsostatus

 Fy fy fy fan

 Idag var jag utan en enda anledning hos Medicinmottagningen i Ystad. Jag har försökt själv remittera mig dit flertalet gånger  när jag var som sjukast men de tittar bara på mina siffror och säger att du mår bra. 

Sist jag sökte var i slutet av året då jag var så kass att jag inte redde av mitt liv ,efter att jag slutat på Levaxin. Då fick jag ingen tid. Kämpade med alla sjuka effekter av lågt D-vitamin och noll Levaxin och tillslut fick jag tag i en läkare som faktiskt remitterade mig till endokrin men av  den anledningen att mitt TSH är pressat,då jag äntligen kommit upp i en ok nivå Levaxin igen. 

Visste vad som komma skulle, visste att jag skulle bli ifrågasatt  på mina värden. Skrev upp en hel lista med saker som försvunnit på Levaxin (ca 30 poster) och bilder på hur jag såg ut innan och efter. 

Hon hade väl ca 10 minuter över till mig, lyssnade inte vidare på vad jag hade att säga, kollade inte på något jag hade med mig utan kollade enbart på mitt pressade TSH och sade att hon ALDRIG kommer att skriva ut Levaxin till mig,då begår hon tjänstefel.


Jag gick därifrån, helt sonika. 

Nu är jag så vilsen man kan bli.

Det var så längesedan jag utan Levaxin att jag liksom glömt hur fruktansvärt livet var då,men jag har ju skrivit upp allt. Det jag vet är att om jag tvingas gå tillbaka tar jag hellre risken att få benskörhet och hjärtproblem och när det inte går mer blåsa av mig skallen ( ja överdramatiskt men just nu är det så jag känner) än att försöka leva som det var förr. Ett hormon fixade allt,utan det kommer jag att behöva ca 10 olika läkemedel för att kunna hålla en dräglig vardag.Dem i sin tur  har en rätt vansinnig mängd biverkningar och faror med,,så,,vad fan väljer man ? Ska jag riskera att gå av Levaxin för att få tillbaka all skiten igen för att ÅTER IGEN försöka övertyga en enda läkare att jag bara vill leva,,

jag tror inte jag kommer att reda av det igen.


Inga kommentarer: