Sidvyer, senaste månaden

söndag 22 september 2024

Oktoberfest 2024 ,reportaget vi alla väntar på ;)

Så var det äntligen dax igen,festen som sätter punkt för sommaren,festen som gör att man ändå kan ta  att sommaren är över för man har ändå en hel dag av ohämmad idioti,bratwurst och sauerkraut att se fram emot! Fulltofta oktoberfest ,ölets mecka ,lederhosarnas huvudkvarter och pattarnas gräddhylla!
Detta året var precis alla stammisarna upptagna lustigt nog,Teskes firade 18 åring,Hallins var på cup,Maria och Nicklas var i Göteborg  osv! Som vanligt var ju inte Claes och Mona hemma men detta året hade de tagit med sig farbror lasse och Gunilla så när vi dök upp på förfesten som värdparet aldrig är med på inser vi att ingen har nyckel till huset och där stod vi! Nå,fan om inte själv är bästa dräng så vi förfestade där ändå,bara utomhus istället;) Lättstädat .
Vi fick som vanligt fantastiskt väder  runt 21 grader varmt och strålande sol och Fulltofta visade sig från sin absolut bästa sida
Min hamster var dock med mig,vetifan hur det skulle gå annars! Vi skulle ju tälta för att slippa bry oss om sjuts hem och den överhängande "åksjukan"som oftast infinner sig när man varit just på denna festen. Det är LÅNGT hem när man tycker att bilen funkar bättre som torktumlare än färdmedel(och någon ska ha McChicken) Jag var entusiastisk,,Hamstern mindre så,men det återkommer vi till,,

 Ja,sorry Claes och Mona,vi tältade i er trädgård,,vi är som Herpes,har man väl bjudit in  den skiten blir man aldrig av med den! Och ca 80% av jordens befolkning tvingas också dras med oss?

 Jag och Pappa Johnny reste vårt ståtliga tvåmanna hus på rekord korta 3 minuter  och  så var det igång! 









 För att vara lite jävla rälig så tog jag med mig två karaffer liquid luck;)jag vet,det är som att skjuta sig själv i foten ,fast med riktigt roliga kulor!

 Marita har fortfarande physalis i tummen och är allmänt handikappad,framförallt när det är foto tummen!!


Strax kom de nya spelarna för året,Theres med  Markus och såklart Christine,alla stiligt blåmatchande! Markus hade inhandlat lederhosen specifikt för dagen och vi säger tack!!Stiligt värre;)


Kusin Frida tog med sig ett bekant ansikte från förr(ja resten av kroppen med då,,allt annat hade varit absurdt) Fritzin och jag har gått i samma klass och han ställde snällt upp att vara försökskanin när jag började tatuera så det var väl ca 23 år sedan jag såg honom sist! Sjukt kul!!
 Såklart hade jag med mig en fin samling mongobrillor och de funkar på alla utom Frida,det kvittar verkligen vad hon tar på sig,det blir ändå vackert som en sommardag på henne! 





 Här nedan ser ni något så ovanligt som ett NORMALT foto på Therese! Det blir inte många fler av dem vill jag lova ,men enjoy the moment! 


Där,,där känner ni igen henne igen

Vi uppmaran er att kolla bortom det ni brukar se och fokusera på hur fantastiskt dessa personerna kompletterar varandra. Det handlar om det negativa utrymmet dem emellan. Där ett unikum buktar ut fyller ett annat mongo på! Magi. Konst.

Man vet aldrig i vilka mörka vatten Pappa Godis simmar men hör var en pöl han frekventerar! Om inte detta är pervot på hörnet som luktar lite funky och samlar på begagnade fimpar och småbarn så säg!




Vi såg till att vara i Fulltofta redan 15.00  för förfesten och trots att 75% inte var där detta året hanterade vi de tre timmarna så väl att jag var ganska skitansiktad redan  kl 18 när vi stapplade så snabbt vi bara kunde mot tälten i trädgården tre meter bort!
Borgmästaren höll som vanligt tal och detta året var det kort men kärnfullt och anpassat för den lite mindre publiken. Klubbat är att det kommer att bli saffransöl   som jag och Anders ska jobba fram till jul!Denna nyheten togs emot med fantastisk entusiasm av mig! och två til,,,saffran is the shit,lovar! 



En tillbakablick på 2019  när jag tog det sedvanliga crowd fotot,,det skymtar till en dirndl eller två,ett par kålvuxna lederhosen och sen mest civila kläder men kolla 2024!!



Gräddhyllor och lederhosen så långt ögat kan nå!! Stolt trendsättare  får jag fan säga! Och  som en fotnot: har du inte en dirndl så tar du den närmsta klänningen med munnar på ,,,sen gammalt.



 Efter talet fullkomligen springer man in och snor åt sitt stamtish och sen börjar liksom festen i full swing. Vi fick som brukligt bratwurst,sauerkraut ,zwiebelkuche och kartoffelsalade och det är som alltid toppen gott och behövligt inför en kväll full av lek. Jag hann som vanligt inte äta så mye ,sen gick jag och dukade av bord ,det har blivit lite tradition. Sen är kvällen en stor underbar röra av goa folk ,mestadels nya då stammisarna alla avvek detta året lite snopet,men frukta ej,vi håller ställningarna tills ni dyker upp igen;) 
Markus här var ju helt ny,så även Therese men hon vet jag att hon klarar fester på upp till 10 på Beaufort .Slutvärdering är att Markus klarade detta med bravur. Efter detta kan inte mycket mer än spontan sepsis stoppa karrfan.




 Ja vi vet,,det är oktoberfezzt men vi dricker bubbel,,det har bara blivit så. Jag resonerar att jag blir mycket mindre bf om jag bara inte dricker fritt från tapparna,,,men den teorin fick sig en törn detta året. Detta året också,,igen. Som brukligt är jag svårt bf idag men på ett lyckligt sätt! Som att  bli överkörd men ändå av en  sjuglet cool bil.



Therese har en obehaglig förmåga att känna på sig när en kamera kommer fram  så utsikten att få normalfoton på henne är väldigt liten,därav att jag var  lite lyrisk där i början! Lovar,hon ser inte ut som en  Tollare med överbett i verkligheten.









 Jo jag vet,det gick rätt snabbt utför men på ett bra sätt liksom. Detta året behövde jag inte ens ha en egen högtalare med mig,liksom på rent muskelminne infinner sig plötsligt en enorm JBL högtalare på bordet och jag börjar DJ:a,,Borgmästaren har liksom uppfattat problemet med rymmande högtalare och skaffat sig en app där han kan styra vem och OM det ens spelas på dem och ja jag accepterar att det allra oftast är jag som snor ,kapar och skövlar MEN kolla här min eminente borgmästare,det ÄR INTE BARA JAG!!
 #harlärthennealltjagkan

















 Nere i vänstra hörnan satt de riktigt festsugna och tack vare att det var så få besökare detta året kunde man faktiskt lite lättare mingla än föregående åren så vi minglade!! Drog oss ner mot prissarna i hörnet,diskjockeya och hade oss,tydligen spelade vi in lite gonzoporr också,lite överraskande när jag kollade mina bilder idag! Jag säger tack! 





 Och tänka sig!! Jag fick minsann en gåva av töserna!! Den gyllene kuken ska följa mig på alla fester där den kan göra gott,sådana häringa utmärkelser tar jag inte lättvindligt på!
Ja,,suddigt foto,det hände grejer runten om,,eller så var fotografen något skitansiktad vid detta laget,troligen en kombo av de båda faktorerna.






Ett av kvällens mest hysteriska inslag var att vi hittade en norrman!! Han var så jävla trevlig och pratade med allt och alla. Ingen av oss hade en SUCK om vad han sade  men det brydde inte honom,han fortsatte likväl,så vi körde på det med!!


Ingerbyn var minsann på plats! Ett rejält stycke stammis  som jag försökte lära röven kören och proseccoklockan men vissa fall är ju bara hopplösa. Såhär i efterhand hade man kanske kunnat se det på karrfan men ja,,dimmigt och allt detdär,,







 Emma får förlåta mig men jag var tvungen att ta till botox greppet här,det började hängas med ögonen litta!


 Jag kidnappade alla telefoner jag bara kunde hitta så det finns nog en del människor som har liknande syner i sin lur idag,,







Jo,en liten konstpaus i mongobilderna så vill jag be och få peka på att jag FÖRSÖKTE vara vettig.Notera apelisnjuicen på bordet,,jag tänkte liksom att lite späe håller bakfyllan och skörbjuggen borta! Jag har inte skörbjugg.


















Sakta men säkert stannade festen av och vi insåg att klockan var runt halv tre snåret och att det defakto bara var vi kvar som lekte så vi sansade oss(not) och gick till vårt femstjärniga boende! Här börjar den helt andra delen av denna upplevelsen som vi skulle komma till


 Min hamster är livrädd för friluftsliv och riktiga saker som djur. Hon hade fått syn på lite aggressiva mini ardenners på vägen hit och tydligen en och annan dödsgös och hon var klart lite skärrad av att behöva andas in riktig luft en hel natt. En kompilation följer nedan på min  youtube kanal där jag demonstrerar hur tufft det är för två medelålders kvinnor i ett tvåmannatält. Dels för att en av medelåldrarna envisades med att berätta spökhistorier  om Nymans Tolle och dels för att promille halten var,,,påtaglig! 





Morgonen efter eller ja,,fyra timmar senare vaknar vi lite paffa att vi faktiskt sov väldigt gott i tältet! 
Vi blåser i alkomätaren som bara ställer sig och bölar och vi inser att det kommer att bli en längre morgon i fulltofta än man tänkt sig! Jajaj what to do!


Maritza  Winehouse 


 Vi ställde oss vid Claes och Monas återvinning och lekte bar,något som passade ganska bra eftersom båda var fulla fortfarande.



 Sen var det tydligen inga faror med djur!Är det bara ljust ute sniffar det tydligen inga isbjörnar eller  psykotiska sikar runt tältet! Här asar hamstern rundor på mammas 12 kilos best Apollo! 


vi gick till Anders och Agneta för lite kaffe och macka och hjälpte till att röja lite inuti tältet,något kvarvarande fest deltagare redan gjort en stund. Det var nog fan rekord på hur snabbt tältet blev nertaget detta året!  

 Efter någon timme nollade jag och vi kunde ge oss hemåt för att våldgästa McDonalds och reda ut en packning som skulle gjort Amundsen stolt  dvs  om man skulle dra på en månads hajk  till nordpolen.


 Stort stort stort tack för årets bästa fest,den är helt enkelt oslagbar och TACK alla för de underbara donationerna vi fick in denna gången,det är INTE Billigt att mata 80 pers för att inte tala om att fö dem med den bästa ölen i världen,free flowing!!
 Om jag får kommer jag åter tills ni inte orkar med mig mer och sen kommer jag nog fan ändå att dyka upp,utrustad med valium till folket och det största leendet i världen;)
 Från botten av våra hjärtan:
TACK!!!!!


 
























 

Inga kommentarer: