Sidvyer, senaste månaden

onsdag 2 oktober 2024

Malmö Massacre 2024 ,det har faktiskt hänt!

Jo,såhär i all panik med katte som mpste till veterinären,seglingar där jag står i hela baletten och 100% jobb och ett litet bygge så hann jag faktiskt med Malmö Massacre i år med! Köpte en tredagars   och taggade upp järnet på fredagen för detta!  
Chris och tobbe tog hotell som vanligt på The Mill och jag joinade dem för lite fördrinkar och tragg innan vi hoppade in i en taxi till underbara Plan B på norra grängesbergsgatan.

 Vädret var lite sådär detta året men varmt iaf och inne på Plan B är det sällan ett problem då allt är täckt med tak och  bara precis gjort för att man ska kunna mysa de varma månaderna där.

Den sjuglet sura bartendern var där inte i år utan en go tjej  som var svårt effektiv satt i baren och vi var hur nöjda som helst med det! En GT för att starta dagen sen bara precis in i moshen på vilket band som än spelar,det var bra oavsett vad som väsnades just i ögonblicket!




 Som vanligt väntade vi troget på Birdflesh och det besvek som vanligt inte! Snabbare än en prästspya indeed och moshen var förbannat hård i år. Jag tog en runda men kände faktiskt att det inte riktigt var safe,pågarna som var i den var lite för stora för mig,hur artiga de än är ! 




 Jag  gav mig runt 11 tiden och tog faktiskt en taxi hem till bjäresjö. Dyrt ,ja men ungefär samma som ett hotellrum och jag fick sova en natt med min make OCH kunde sköta min ganska ovanliga bakfylla hemma;) 
Sen var det bara att hoppa på tåget till Malmö igen ,denna gången med lord och Lady Teske  som sällskap!


 Vi satte oss på hotellet och körde en förfest i lisa och Alex rum och det tog inte lång tid innan min bakfylla var helt glömd och en ny snygg fylla ersatte den;) 

 Detta året lärde vi oss av förra årets misstag och vi bestämde oss för att äta en ordentlig thai lunch så att man bonnade ordentligt och vi valde ett litet hak bara runt hörnet till hotellet och blev verkligen inte besvikna! 


 Lite plötsligt kom Chris och tobbes polare Eddie från Rumänien på besök med en leverans av hembränt att lämna av,,, ja,jag rörde aldrig möget,det är nog mer till för att rengöra motorer än att faktiskt dricka!

 Sen var det bara in i bräschen igen!! In och mosha och vänta på kvällens måste ,Paradise Lost.
 Var riktigt dålig på att ta foton detta året och det blev så att jag skippade Paradise Lost då det inte riktigt funkade efter all doom och döds,då var de lite väl poppiga och körde mer nytt material än det äldsta jag gillar. Hälften av konserten missade jag då jag väntade 45 minuter på min mat som borde dröjt 10 minuter,,blev bortglömd helt enkelt och EN  kille i köket på massor av besökare,,dåligt planerat i köket IGEN men maten var definitivt bättre detta året än förra. 




 Festen utanför spel lokalen är alltid bättre och  vi satt där ute och bara mös i solen och traggade med alla som kom förbi. Jag lekte matchmaker,handlade tröjor och bara mös . Vissa mös mer än andra med en mmisstänkt petflaska,,
 
Såklart hittade vi Gange och Johan Mikkonen  med vän och vårt bord blev där festen hände igen ;) 
 Vi tog en taxi hem vid 12 tiden och stoppade ner oss i sängarna nöjda som fan med denna helgen. Jag hade en födelsedag att gå på dagen efter och tog inte sista dagen på Massacre,Emmalajnen är viktigare! 

Mös till det uppe hos emma med jättegod mat och fika och passade på att träffa henne de 2 flämtande timmarna hon var hemma,sen kommer det attt dröja flera månader innan det ens är möjligt igen! 
Årets massacre var precis lika bra som den var förra året,om inte bättre ,däremot vet jag inte om dag tre behövs,det var perfekt med två dagar då man kan gå all in och sen vila innan verkligheten tar vid OCH biljetterna var lite väl dyra för tre dagar. 
Tack för i år allah,vi ses nästa år igen;) 











 

Inga kommentarer: