Sidvyer, senaste månaden

tisdag 29 juni 2021

Hälsostatus

 Igår sprang jag för första gången på veckan och tog mina five finger skor istället för de korrekta Asics skorna ,och noll problem på kvällen! Natten var en helt annan sak. Båda anklarna båda knäna, en axel och vänster hand ,en bit av rygg och inuti fötterna är angripna nu och så lägger vi på lite träningsvärk OCH andra axeln där Covid vaccinet gjort att axelmuskeln gör rejält ont. Allt detta gör att jag inte sover med någon reda för man vaknar av smärtan hela tiden  när man rör och vrider på sig. 

Den massiva inflammationen i  övre ryggmusklerna har börjat lägga sig iaf och detta är jag evigt tacksam. för, det börjar bli retarderat att bara kunna gå stå el ligga ner ,inte sitta. 

Håravfall och saltsug har återkommit.

Imorgon är det dax för reumatologen och jag håller alla tummar jag har för att jag ska få en ersättare till Hyrimoz .

Fyller på här då dessa eviga hälsostatusar inte är sjukt intressanta. Domen hos reuma igår var sprutor i två leder,fortsätt på Hyrimoz  och en kur kortison. Skrattar matt åt allt detta. 

Sen jag slutade med Lio har allt detta bara eskalerat och nu står jag konstatnt på fyra  mediciner istället för två med få biverkningar. Hyrimoz har en lista som är helt galen,kortison ger alla de bieffekterna de tyckte jag var i riskzonen för med Lio,brufen retard har även den sitt eget lakan av bieffekter  och även när jag tar dessa tre tunga killarna,,även då har jag problem,,

Jag springer fortsatt och igår var det riktigt bra! Jag fortsätter att gå upp i vikt,,

Just nu ser inte livet så jävla roligt ut. 


Inga kommentarer: