Sidvyer, senaste månaden

måndag 6 augusti 2018

Fotokonst,,,

Jag fick en ide för ett slag sedan,som jag funderade på att använda till min konstutställning ,, Vi får se  hur det går md detta. Alla ideer måste trycktestas innan man vet om de fungerar i praktiken. Så en söndag i Augusti träffades jag, Malin Christine och fotograf hemma hos oss för en fotosession. Sovrummet pimpades till lite lätt och tjejerna fick ta med sig lite rekvisita som de kände sig bekväma i. 
 Tanken jag har är att fotografera folk jag har tatuerat och låta det bli konst på konst men när jag ser Malin kan jag inte låta bli att fastna i hennes ansikte,,maken till fotogenique får man fan leta efter!!
Min bästa väninna Christine ställde också upp och jag kan utan att överdriva säga att jag fick smak för att regissera,, det var enormt mycket mer givande att pimpa,piffa och rätta till fötter än att stå framför kameran där all kontroll tas ifrån en! Jag ställde också upp på ett par foton men fokus ska inte vara på mig som person då jag inte gjort mina tatueringar själv;) Några normala foton togs,,några mer i min smak togs;) Med risk för att stöta mig med folk kommer så lite av bilderna här. Vi hoppas att de mottas med det måttet av respekt och humor vi alla bör ha för konsten. Detta är INTE de färdiga konceptet,det visas mycket senare.
 Nu är detta bara mina mobilfoton,de riktiga bilderna kommer att visas på vernissage om de kommer så långt;)





























Inga kommentarer: