Sidvyer, senaste månaden

måndag 6 augusti 2018

Tobbe 40!!!


 Denna lördagen var det en lite annorlunda fest vi skulle på,en fest vederbörande inte visste att han skulle ha!  Vi samlades i Skurup för att injecera lite Prosecco i livet och muppa oss som vanligt för att sen vandra vidare till Tobbe och Hanna! 
Medans Von Teskes och Rickard vrålvarvar  Harleys i garaget fortsatte vi att hålla proseccon sällskap på terassen i solskenet.
 Som vanligt  är det megasvårt att veta vad man ska ge en man som fyller 40,, något roligt något han behöver ,,,och ja,,där stod den plötsligt,den 21 år lagrade Ron De Jeremy Romen,,perfekt för Turbo!! Lite porr,lite allvar,som en vanlig Lördagkväll!
 I strålande solsken vandrade vi så till festen som Tobbe själv trodde var sonens 9 års fest ,något han tyckte Hanna lade ner lite väl mycket krut på men visst,,enda barnet,klart pågen ska ha sin fest! När fat efter fat med rostbiff  ,kyckling,potatissallader ,pastasallader och himlens  alla godheter ,,inte ens då misstänkte Tobbe något alls,,,
 Sen ramlade vi  alla in lite pö om pö och Tobbe började fatta att han INTE slapp undan sin egen 40 års dag;)
 En magiskt fördrink och ett glas vin sattes i handen på en och sen fick vi räda den fantastiska buffén!! Jag tror jag åt för tre denna kvällen,,det var längesedan jag såg en så frestande uppradning av mat!

Vi mös ner oss,började mingla och såklart sker det sedvanliga utbytet av huvudbonader!
 Oavsett hur man ställer sig till metrosexualitet kommer detta fotot att skrämma mig i många år framöver!

 Lord Teske i Dolce brillor och läppglans är inget man kan sudda ut från coretexen snabbt,,om ens någonsin. Min hjärna drog sig tillbaka i ett hörn och snorgrät en stund.
 Knasigt nog ser inte Maritza lika obehaglig ut  i en 8 nummer för stor kepa och terminalglasögon,,,
Jag låter de följande bilderna tala för sig själv,för inte ens jag har ord nog att beskriva detta.






 Sen kom det lilla talet som vi tvingade fram och jag grät en liten skvätt,,vi må tramsa och glytta oss men det kändes ända in i själen att vi fick vara med och fira Tobbes 40:års dag, Abbes 9:årsdag och dessutom de underbara nyheterna att Abbe ska bli storebror <3<3<3<3 En stor dag på alla sätt och vis!
 Efter dessa nyheterna,några glas vin (el möjligen några boxar) mös vi in i den ljumna sommarnatten  och festade som bara vi kan göra! Kan minnas att jag vid ett givet tillfälle kapade högtalaren och övertog DJ båset! Hade frågesporter med folk som satte griller i hela den manliga populationen runt bordet  OCH diskuterade silicon och restylane med en tveksam bordsgranne;)





 Hahah sista fotot runt 4.00 på morgonen säger det mesta! Efter det tog vi en taxi hem med Von Teskes för att skriksova  inför en fullpackad söndag!  Att vi fick tag på den obehagligaste elakaste taxi chauffören i universum färgade tyvärr denna kvällen lite. Har aldrig blivit så skälld och nästan utkastad för att vi begärde ett stopp till (att sätta av oss på Bjäresjörasten,ca 10 sek innan han fortsätter till Ystad),så illa att jag började gråta . Skurupstaxi,,,kommer aldrig att nyttja er igen. Inte bara har ni en av de obehagligaste chaufförerna ever,ni skiter i att svara på kritiken dessutom. Vill ni inte köra människor  ska ni nog fundera på tex folkrace el trennebil istället,ungefär lika kundvänliga är ni.
 Nå det var ett sidospår, den halvtimmen ska IKKE få färga hela kvällen som jag för alltid kommer att minnas som en av de finare sommarkvällarna denna sommaren!


Inga kommentarer: