Sidvyer, senaste månaden

onsdag 17 april 2019

Vårdepp och funderingar.

Våren är inte så gloriös som man vill få det till att vara.  
jag missbedömer var år hur illa det tar på mig att  ljuset och timmarna ändras och ungefär  här någonstans brukar jag (iaf de senaste åren ) vara helt  uppe i limningen med känslor av hopplöshet,meningslöshet och total ovilja att fortsätta.  Vad som än händer tar jag det som den största katastrofen någonsin och kan inte riktigt släppa saker som jag VET är noll och inga problem i vanliga fall,,
Det kallas tydligen vårdepression.

Depression är ett så stort och tungt ord,egentligen vill jag nog kalla det att vara lite blå. Har vett nog att veta att det inte är "jag" som känner såhär ,det är de jävla hormonerna som  inte riktigt hänger med!

 Jag tragglar på som vanligt och så fort det ändras minns jag knappt denna tiden om det inte varit för att jag flera år i rad nu fått be om hjälp att ens boka en födelsedagsöveraskning till Kapten,,klarade inte av att kolla på en datorskärm ens ,det bara snurrade ;) 


När det nu slog mig att det snart är dax för det igen och  att jag inte orkade ens tänka på en överraskningsresa för honom,,,ja då slog det mig,,kanske är det årstiden och inte  min överarbetade hjärna det beror på? 
 Lägg till det att saker och ting verkar ha förändrats i arbetssituationen för min det. Hade vårens bokningsdag den 6 april och en sak som var otroligt genomsyrande var att folk kunde komma och tatuera sig  lördagar söndagar och vardagar efter kl 16,,, ja då kan man inte komma och tatuera sig helt enkelt och det verkar vara en svår uppgift att få folk att inse det helt plötsligt,efter ca 18 år i yrket. Ekonomin verkar svårt ansträngd för de flesta och att ta ledigt från jobb är bara inte att tänka på? 
Istället för att då tycka detta verkar som en bra grej,kanske möjligtvis att jag kan få kortare väntetid och inte behöver dras med dessa förbannade bokningsdagarna ser jag det som ett stort svart moln;) Helt i onödan! 
Alla planer på porslinstryck mm har gått i stöpet då det verkar helt omöjligt att få bilderna jag ritat i paddan som screentryck.  Vinglasen  kollapsade mestadels och kanske gå de plus minus  noll då ca 130 av de 200  jag lämnade antingen smälte el exploderade.  Handdukarna blev jättefina och dem är jag väldigt nöjd med,,ingen har dock råd just nu att köpa dem så där står jag med 23t i utgifter. Detta i sin tur resulterade i att jag som glammig egenföretagare fick ut hela 16t i lön och skattade 48,,hahahaha man måste älska egenföretagandet på riktigt. En saftig restskatt på detta och lyckan är total. 
 Sa jag att det var glammigt att vara egen? 

 Morgan,vår underbart mjuka skeppspojke fick dessutom åka tillbaka till Katthemmet i Höör då han inte alls anpassade sig till de andra damerna därhemma  och efter ca 5 månader bakom en ölkyl i garaget ( som är inuti vårt hus,varmt och ljust) beslutade vi att han inte mådde bra av detta. 
Har ett stort hål i hjärtat efter honom och mamman i mig suktar efter ett litet liv att älska. 

Försökte ta tag i min träning  igen och fick genast straff i kvadrat. Lederna börjar omedelbart att bråka och jag har svårt att ens gå i slutet av dagen. Stopp på träning då,,

 Nej,detta är inget gnäll jag vill ha sympati för ,helt enkelt bara en statusrapport om hur vardagen ser ut nu. 
 Var kväll när jag går och lägger mig ser jag till att rabbla upp saker jag har att vara tacksam för  och fakum är att jag fortfarande har hundratals saker att var otroligt tacksam för,de är bara svåra att ta till sig.
 andas.





Inga kommentarer: