Sidvyer, senaste månaden

måndag 22 juli 2013

ALS planch

Vägrade det fina vädret igår och drog in till studion för att måla. I vanliga fall föredrar jag att göra det hemma men internet fungerar inte när det är vackert väder där nere,och utan lite dokumentärer i bakgrunden kan jag inte få ro att sitta. Det känns som att man slösar sin tid helt om man "bara" målar.
Ett rätt roligt fenomen dök upp på denna tavlan. Den har varit på g ganska länge och på grund av flyttar och jobb har den fått vila väldigt länge mellan gångerna. 
Vi bor ju som sagt i en liten liten sommarstuga nu och fläkten i köket fungerar inte så jättebra som den borde. Det resulterar att mikrskopiska stekfettsbitar flyger runder i huset och dalar ner på saker,bland annat mitt block då. Jag märkte att det inte gick att måla som banligt,det betedde sig mer som vaxpapper. Då hällde jag helt enkelt Yes i vattnet och fortsatte ostört. 
Efter ytterligare några veckor hjälpte inte ens det,så i ren irritattion hällde jag upp en färgkopp sprit och doppade i istället och HERREJÄVLAR vad det fungerade!
Inte bara funkade utan möjliggjorde en massa roliga nya tricks på pappret jag inte haft en suck om tidigare!! Så tack köksfläkten,U made my day!
 Som vanligt vill jag påpeka att det är fritt fram att tolka bilderna hur du vill,jag har dock ingen vidare djup tanke bakom dem merän att jag tillskriver bilden en sjukdom jag länge funderat på eller kommigt i kontakt med. Kukarna på axeln på kommandören är ju från DaVinci koden,där gåbbegåbben säger att symbolerna på armens axlar är just fallos symboler och ju fler kukar du har desdå mäktigare är man.
Livet och armén hade varit så mycket roligare om man faktiskt då hängt lite gummikukar på uniformen.

 Efter den långa dagen av aircrash investigation på tuben och målande blev jag hysteriskt sugen på spagetti och köttsås,och så blev det! Första utomhusätet i stugan,och jag börjar fatta varför folk tycker det är lite mysigt,,fast bara börjar,jag är inte helt där än.
Sen måste jag dela med mig av det lilla vardagsmomentet där man skrattar så man fiser åt sigsjälv. Vi köper gärna de lite finare kattmatssorterna till de 2 primadonnorna där hemma,annars äter de helt enkelt inte skiten.
De jag brukar köpa kommer i små små konserver som gör det svårare att få ut kakan i ett nafs,man måste oftast mixtra och knixa med burken och snärta skiten ur den för att den lite lätt ska trilla ut ,,

Ögonblicket då man tar i som en jäver för att få ut kattmaten och inte inser att DENNA minsann bara var löst gojs och får kattmat över hela köket,,,,

Inga kommentarer: