Sidvyer, senaste månaden

fredag 5 juli 2013

Bokningsdag 2013 eyescreamtattoo

Lördagen Den 6juli 2013 är det alltså dax för årets enda bokningsdag. De mail som kommer in behöver innehålla VAD du ska ha,VART du ska ha den och ungefär hur stor du ska ha den.
Exakta bilder behöver man inte ha,men har du en referens får du gärna bifoga detta.
Jag gör fortfarande inte barnens namn eller födelsedatum eftersom det är för vanligt.
Ska ni  bifoga bilder så skala ner dem så de inte fyller brevlådan OM ni kan,jag sitter och vaktar hela dagen ändå,men orkar ni tänka på det är ingen mer tacksam än jag;)
Jag kör på samma lista som jag gjorde förra året,denna gången utan nummer då det var helt meningslöst. Kan du inte det datum du får tid får vi diskutera lite datum,annars får man försöka nästa bokningsdag igen.

Mailadress?: stina_nyman@tele2.se



Porträtt: ja jag gör dessa,men allt är beroende på orginalbilden. Har du en bra ,stor orginalbild är det inga problem för mig,jag kan dock inte göra något med enbart ett körkortsfoto eller passfoto,,tyvärr:/

Japanska tatueringar?: Ja jag gör dessa,men kan nog hellre rekommendera 4-5 studios som är magiskt duktiga på det och kan alla regler som bör medfölja dessa:) Bara fråga!

Varför säger du nej till min tattoo??: Kan jag inte göra den bra tänker jag inte göra dig den otjänsten att sätta den där för livet ,det är för DIN skull jag säger nej. Känner jag inte något för motivet tror jag inte heller att det blir sjukt bra,då finns där andra som är mycket bättre på detta troligtvis.

Jag har en sjukdom,hur gör vi?:Vi pratar. Jag har tatuerat folk med de flesta åkommor ,och inte många av dem har något md tatueringen att göra. Tatuerar INTE folk med hepatit-c eller HIV för min och mina kunders och familjs säkerhet,och jag ber er respektera detta och smittskyddslagen.

Jag bor långt bort,hur gör vi?: Ni tar er hit på bästa vis,jag tatuerar er som vanligt. Har fått många frågor om man kan tatuera en hel överarm eller stora jobb på ett tillfälle och nej,,det går inte. Det gör förbannat ont,något som folk verkar missa lite;) och efter 6 timmar tappar jag stinget kan jag villigt erkänna,så större jobb delar man upp på flera sittningar för bådas vår skull. Kommer du långt ifrån är mitt bästa tips att hitta någon tatuerare närmare dig,jag kan rekommendera rätt många:)

Jag är student,hur gör vi? Ingenting,det kostar samma för studenter som för arbetare,enkelt och bra:)

Tatuerar du under 18 år om jag har föräldrarnas godkännande? :nej.

Coverups: en stor ökning på coverupförfrågningar har skett och många tycks tro att det är superlätt att bara tatuera över med vadsom,men bara svart går över svart,och ibland går det inte alls att göra detta ens,eftersom resultatet inte alls blir bra.
Brutalt ärligt så är det inte alltid jätteroligt att fixa till dåliga tatueringar,mycket för att det börjar bli alldeles för vanligt att folk går till första sämsta och sen blir förvånad över att det inte blir bra. Jag premierar såklart de som väntat och har en ren plats att tatuera på i det stora hela,samtidigt som jag naturligtvis gör covers och fixjobb också.
Ska du ha en cover är det jätteviktigt att man bifogar ett foto på den gamla tatueringen,dels så jag ser vad det är och dels så jag ser hur stor den är på dig,annars kan jag inte alls ta mig an det.

Jag vill tatuera mig till våren 2014: då föreslår jag att du väntar till nästa bokningsdag. Dessa tiderna börjar i juli augusti och sträcker sig framåt till okänd längd,och nästa bokningsdag lär inte bli bestämd på ett bra tag än:)

Jag vill boka tid åt någon annan:det går bra,men se till att skriva det så jag vet hur stor arm det är,man eller kvinna osv,i övrigt är det inga problem.

Behöver jag en historia till min tatuering?: Nejjjjj,,fina tatueringar är en historia i sig,det är inte alls så jag väljer ut jobben.

Är du bortrest? bifoga då när du inte kan ta en tid,annars riskerar du att stå utan:)

lycka till;)


1 kommentar:

Anna Hellblom sa...

iiiik!

Tack för påminnelsen!

Fick för mig att det var på söndag.

Lycka till imorgon då.