Sidvyer, senaste månaden

söndag 14 april 2013

Jag har ett problem

Ja,,,jag har ett problem,jag får fan erkänna det. Kan inte bara köpa en sak av en sak,jag måste ha fler av samma. Det ger mig en enorm känsla av välbefinnande och fullbordan. Förutom kassaapparater och lite annat smått och gott samlar jag på jugendlampetter,något som liksom blivit en uppsjö av vackert! 
Ett par skeppsljusstakar tex,det var nog de första jag hittade faktiskt!De rör sig med sjön,på 2 olika håll så att stearinet sällan rinner över:)

 Brännförgyllda,INTE min favorit faktiskt,men de slank med,,
 De dubbla är bara lyx,,älskar dem!

 Man ramlar över lite smäck lite då och då men vad fan,,,vågar man inte chansa vinner man aldrig något!
 Ett par megafavoriter,,,hållarna finns med såklart men de sitter uppe på vägg




 Dubletter,,Stinaaaa,,,,

 Också favoriter ett par ledade träklädda pianolampetter
 Nyproducerade tror jag,,

 Magiskt fina jugenlampetter
 Sketastora!!



 Så fin och tung,tyvärr bara en funnen.
 Vackar Jugend/art noveau
 Inte kompletta,men oftast kan jag plocka lite från de andra som inte heller är kompletta.

 Små små jäklar men så söta.
 Även dessa favoriter!
 Ornament till en säng,men jag tänkte att man kan göra ngt med dem;)

 Målade bortom vett och reson,men blästring eller kemikaliebad kan ta bort det.
 En ensam ful jäkel
 Paret på väggen
 Också pare


 Dubbelpar,,



 ,,ja jag har ett problem;) And I love it!

3 kommentarer:

Marita sa...

Fantastiska grejer - skepparljusstakarna är helt amazing vackra :)

Teun sa...

Jag läste om ditt problem i Sydsvenskan idag:http://www.sydsvenskan.se/sverige/150-000-kan-ha-samlarmani/

Skämt å sidan så hade jag kunnat tänka mig de flesta av dem själv.

Maja sa...

Åhhhhh!!!