Sidvyer, senaste månaden

lördag 21 mars 2015

Antikmässa och jobb och konst ,,MASSA!

Så har det gått tid igen, mycket händer i veckorna,och jag har opiat att koncentrera mig på att övereva lite (låter drastiskt,men så är det) och därför blir det inte blogginlägg hela tiden.
Lite mer kråkkonst har jag hunnit med!
 Lite tatueringar har jag såklart hunnit med,bland annat Paulas arm färdig:)
Och en sjuuukt rolig chestpiece på Jana ,som kan vara den mest tåliga kunden ever!
 Och sen underbara Aimee som fick en liten handfiller i hennastil,och jag är för första gången lite avundsjuk för en handtattoo!!
 Sen har vi en liten frihand på Jessica ,en fjäder med lite smycken,riktigt roligt att få göra detta!
 och så förstör blogger åter bilderna med neonfärger,men jag kan inget göra! En tavla till har det blivit,mest för migsjälva! Den påminner mig om hur min drömvärld ser ut,det är så jag har det varenda natt. Alltid spännande aldrig trevligt!
 Sen kom Jimmy in för en lite cover. Vi har lasrat bort hela det stora svarta molnet på överarmen och satt dit en skalle med ros,och den ytterst ynkliga draken som satt där fick bli en större orm:) Vi arbetar långsamt på att fixa hela armen tillslut:)
 Samma morgon som jag skulle tatuera Jimmy vaknar jag med magiskt ont i magen. Inser att det kommer att bli en kamp att ta mig upp ens,och det sitter i matmagen denna gången,inte äggalåddan. Till min stora idiotiska insikt  förstår jag att det är qorn som gör detta med mig! Fick exakt samma upplevelse för massa år sedan när jag massåt trattkantareller!   Magiskt ont i magen,svullet och krampigt. Visar sig att man kan ha intolerans mot svamp ,rättare sagt trehalosintolerans,och ja,,jag har testat quorn de senaste veckorna,och middagen kvällen innan var stekt quorn ,,NEVER again !!!!!!

Fick en ingivelse förra lördagen att jag bör måla mick Jagger till celebsessions,och jag startade med ett trevligt leende porträtt,,det funkade sådär. Han är för lik en kvinna (en väldigt ful östtysk sådan) så denna skrotades.
 Och jag ger mig på ett till,denna gången mer karaktäristiskt,och nu gick det vägen:)
 Kunden på lördagen avbokade,och jag och DO tog tillfället i akt att dra på antikmässa! Vi tog den blå fittmagneten till brösarp och hökade som proffs på låset först av alla ,och slängde oss över sakerna!!
 Närmare bestämt slängde jag mig över det vackraste jugendaskfatet jag ever sett och,,ger det till DO "här detta är perfekt till dig!"
Varför?? Oh why!

Hittade den mest paranoida hermelinen/sengångaren  någonsin,,,
 En väldigt väldigt liten pillerburk(eller något,där är rester av något väldigt knasigt däri)
Och ett roligt objekt som är en servetthängare! Denna hakar man fast i kragen och knäpper fast servetten med:)
Och en jättefin käppknopp i bakelit i form av en pippigoja. När jag gick för att pruta och betala prutade gåbbegåbben med sig själva och  jag hukar mig ner framför honom för att hitta pengar i min väska. Då börjar han klappa mig på håret och säger "Vilket fiiiint hår,som en långhårig ,,TAX ,,fiiiint",,jag blev så paff att jag inte ens visste vart jag skulle vända mig!
DO skrattade så han fes,,

 Och ett par ljusstakar i väldigt tung metall,attans billiga:)


Efter det äventyret  drog vi till smaklycka för en toast och en rälmacka,och förutom horden av vrålande barn var det som vanligt väldigt gott och trevligt:)
En helt fin start på en lördag som fortsätter  ikväll på upp eller ner:)!!









1 kommentar:

simon sa...

Thats what you see in your dreams?! Holy shit, that would freak me out!!