Sidvyer, senaste månaden

söndag 19 april 2015

Veckan som flög förbi!

Jaha statusuppdatering då efter en vecka sen senaste lågvattensmärket!
Efter att ha sluppit gallstensanfall  har jag vilat vilat vilat,,,aller ja typ,söndagen vilade jag lite i studion genom att ligga och bygga upp en ny hemsida för konsten enbart. Ja man KAN ligga ner och jobba tack gode gud,annars hade röven spruckit på mig.
Här kan ni kolla lite på den nya sidan ,på vad som finns att köpa men även vad som har funnits och lite designgrejer:) Den ÄR under uppbyggnad,och jag suger på wordpress så det kan ta lite tid.  Såklart gick inte nyregistreringen av en hemsida smidigt för jag fick ha hjälp med att publicera den och i processen försvann allt på min hemsida för tatueringarna,och då menar jag allt. Den var dyrare bättre mer avancerad mm och ALLT är borta nerskruvat till billighetsnivå utan kontaktformulär mm mm,,,surftown får ett argt mail imorgon.
På något udda vänster har jag lyckats måla färdig en tavla också mellan avslutad konstutställning och 2-3 dagar efter en operation,,fattar inte hur det gick till men jag tackar gudarna för distraktionen  av konsten,de dagarna av smärta flög förbi.
Så kom dagen då det var dax att jobba igen. Med en ipren om dagen och väldigt låga smärtor startade jag att färdigställa lite jobb jag redan påbörjat för att få lite brejk och inte behöva starta från scratch. Förra gången jag gjorde liknande operation var det oxynormen som stjälpte mig och denna gången var skräcken stor för samma biverkning. 5 dagar efter att jag tagit den sista oxyn surrar det i huvudet och jag får en bedövande känsla på insidan av skallen,ett stadie jag har svårt att jobba genom,men tack gode gud var det på timmarna när att detta slutade och jag kunde sitta fan så mycket längre än jag och min kund trott!

 Efter en halv veckas jobb var jag så slut att lördagen inte bjöd på mycket mer än dålig aptit och väääldigt tidig sömn. Aptiten har fortfarande inte riktigt kommit igång och  det gör mig inget alls,har aldrig haft så smala ben som nu och jag trivs med det,dock är det med säkerhet ett övergående stadie:)
BK har ÄNTLIGEN öppnat i Ystad och Kapten brukar burgare som om det vore amfetamin,jag har dock fått lugna mig pgr av illamåendet och vill inte "förstöra" whoppern by association;) Väntar till jag är mitt gamla vanliga jag igen!


 Idag dör denna tavlan,jag behöver en ny stor canvas och jag har fan inte plats med fler dukar i studion,och denna håller inte måttet i mina maniska ögon mer ändå så nu är den tokvit igen:)
Så,,buisness as usual efter operationen och jag hoppas på en lugn period där hälsan håller sig i schack,,,ropar INTE hej än,,det har min kropp lärt mig den hårda vägen.

1 kommentar:

Cancer i blodet. sa...

Ta det nu litet lugnt kära Stina. Du har j livet framför dig och all behöver inte bli klart denna vecka, förutom att smaka BK, möjligtvis.