Sidvyer, senaste månaden

tisdag 1 november 2016

Ja jag har jobbat med,,en massa;)

Det har jobbats  en hel del  med,inte bara bokats tider och letat loppisar. Müllern fick sin älskade Boston Terrier på armen,,Gus.   
Som en fotnot på att folk skäller mig kan jag tillägga att jag fick skit för detta med. Jag tatuerade tydligen bara Müllern för att han hade stjärnglans runtom sig och alla mina andra trogna "fans" fick ruttna i kulisserna,,typ.
Jag kan då berätta att de som känner mig närmst och är vän till mig oftast får vänta längre än alla andra. Kapten tex har väntat 5 år på att få sin arm lasrad och påbörjad igen,,om inte det är  att prioritera  kunder och "fans" så vet jag inte vad som är. Müllern har fått vänta på sin tur precis som alla andra.
Sen denna jäva pärlan! Emma trillade in på en lucka och vi gjorde en superkvinnlig påfågelfjäder. Jag fick denna dagen mitt lystmäte av underbara berättelser och historier eftersom Emma rest hela jorden runt med diverse spännande människor. Det var nu Emma som gav mig den sista sparken i r#ven att ta mig till Sweden Rock nästa år (ja och Filip och Tobbe och alla andra godingar jag tatuerat) där hon ska jobba!
Sen har vi Sebbe,,ja jag tror nog att ni kände  hur marken ripplade sig lite när han var färdig med armen.Sebbe gör sällan någout utan att seismografen peakar.  Vi får se om Sebbulon är färdiig här eller om han går mot pappas vilja och tatuerar handen med;)  Tänk att en pappa på knappt 1,65 ändå kan bestämma lite vad hans monstertelning gör?Kärlek <3



Vi fortsatte även på Linus amerika arm.Den ser lite ojämn ut nu för att vi gått över de olika områdena  lite,men golden gate och Route 66 är nya!  Som en fotnot väntade Virus ca 4 månader på att få fortsätta med sin arm,,vanligtvis får kunder aldrig vänta så länge men once again,,vännerna får stryka på foten  och det stressar mig minst lika illa som att försöka få de vanliga kunderna nöjda och inbokade.
Anna,,jag tatuerade Anna för 9-10 år sedan och sedan dess har hon väntat,,inte så att hon försökt få tid men hon har vägrat gå till någon annan än mig och när de tre  lediga dagarna innan bokningsdagen uppenarade  sig dök hon ugglan hon spetsat in sig på länge. Hon är massssa röd på armen så färgerna kommer inte fram som de ska riktigt här men när denna är läkt och bra så kommer de:) 

Vi gjorde  ju Jonas underarm för ett slag sedan och efter det kunde han inte se mycket annat än hur tom  och grå överarmen såg ut ,så vi fixade detta,eller åtminstone påbörjade det!  Vi har en del kvar på detta men  efter en sittning till och lite piff är hela armen komplett:)
Linus F  fick sitt ankare. Jag påpekade att en riktig hamnarbetare  bör ha ett ankare,ett riktigt underbart oldschool one,rent och enkelt och Linus tyckte tydligen det med:)
Jessica från Stockholm ville så göra det där steget som för många är otänkbart till att börja med men som efter många års tatuerande känner att det är ett helt logiskt steg:bröstet. Det är på ett helt annat sätt mycket mer in your face och man kan inte inte se det. Till att börja med kan det vara skrämmande men efter åratal med täckta armar och kropp försvinner oftast den tanken och man vill istället se det. Dagen D var kommen och vi fick en bra start. En liten sittning till så är bröstet klart!
En grafisk fortsättning på Hannas arm på bokstaven (inte mitt jobb)  . Hanna är väldigt bestämd och hon visste genst att hon ville ha trollsländan jag lade ut för ett slag sedan! Sagt och gjort o ch kvinnan satt som en sten genom armväcket!
Tina Thunder,,181 cm härlighet som allt som oftast går klädd som en real life 50-tals pinuppa knep ytterligare en av strötiderna  och hon ville såklart ha en newschool svala på världens längsta underben!   Man kan hoppas på att få arbeta lite mer på dessa rasbenen,,de får rätt mycket ögontid;)
Sonja följde med sin hamnarbetare för att skratta lite åt honom när han plågades med ankaret och jag fick en chans att se mitt senaste jobb på henne läkt. Det är inte alltid man tackar av kunden med en bra känsla i magen då vissa kunder svullnar mycket mer än andra och man kan inte se hur det färdiga färgresultatet blir. Jag VET att jag kan luta mig på 15 års erfarenhet men man tvivlar ändå,,varenda jävla gång. Det gör det desdå mer underbart att se att Sonjas hud skärpte sig och läkte detta helt som den skulle!!

Inga kommentarer: