Sidvyer, senaste månaden

söndag 26 februari 2017

öppet Kårner och Smörgåstårta på 40årsdagen!

Öppet hus på country kårner för att på nåt sätt fira min 40-årsdag. Hade fullständig idétorka när det gällde just detta. Så fort det inte förvämtas av mig kan jag kasta ihopa en fest med galet tema och hopp och lek,men denna dagen bara ,,bara föll. Så öppet hus var det bästa jag kunde komma på på kort  varsel,bjuda på smörgåstårta och  dricka och bara mingla från kl 14 till framåt!  Kastade ihopa 2 stora och en liten glutenfri och var nöjd på fredagen ,,,
 På lördag  morgon panikade jag och  kastade ihopa 2 till,och det var ändå lite tur! Idag  är där endast en hel kvar och då har vi inte skänkt bort den traditionsenliga än!
Först in var Anders och Agneta,bryggaren med fru så även borgmästarna av Fulltofta och jag fick i presentt att närvara i brygghuset och  brygga en alldeles egen Kottakrig!! Ojoj vad nästa års krig kommer att  röja!!
 Lasse och Gunilla gav generöst från sin skivsamling och jag valde den hetaste Tanzplatten att  beskåda!!
 Efter detta rullade det på lite och jag hinner inte ens fota!!  folk spillde på mest hela dagen och eftersom jag hade 3 ynka önskemål (rödvin olivolja och kattungar) som presenter har jag nu en årsförbrukning av rödvin,några fantastiska tryffeloljor och andra smaksatta fantastiska oljor MED balsamicovinäger bland annat från tyskland!!  Jag känner alltid att jag inte hinner tacka alla tillräckligt  men ni ska veta att jag är mycket tacksam för alla presenterna!!
 Efter en liten runda av oskyldighet springer då Urcellen ut tillsammans med Christine och hämtar något,,mitt hjärta stannar i halsen,,hade någon VERKLIGEN tagit mig på allvar och köpt en kattunge??!! Nej,,det vksar sig att Ellen tyckte en Belgisk jätte är nära en kattunge nog och gav mig sedemera Kjell! (ja alla djur heter numera  kjell) Just här är han ca 6-8 veckor gammal,,han kommer INTE att vara så liten länge till,,
Jag har lånat en bild från intranätet för att demonstrera hur stora de brukar bli!!!!  Passa er jävligt noga när ni kommer till Kårner,,mördarkjell anfaller om dina avsikter äro orena!!






Folk minglade på och tårtorna gick i strid ström minsann! 

 Kvällen blev sen och vi satt alla och väntade på Virus och Lena som körde från Italien den morgonen. Vera höll oss uppdaterade hela vägen fram till jamen Skurup,sen proklamerade hon att de var trötta och hoppade festen! Hahahahah jaja vi fick iaf ett syfte att vaka till 02.30!
Pappan blev lite ,,lite tlött  och vi klädde ut honom i Fez! Kl 3.00 somnade jag lycklig och tröttare än hela rymden men så så tacksam över alla underbara människor som faktiskt dök upp och uppvaktade  med fina fina presenter jag kommer att låta mig väl smaka  i många månader framöver!!
 Idag började äventyret med att försöka hitta en kaninbur jag kan stuva in Kjell i,en som inte är fulare än fan och som är flyttbar:) The saga continues;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Näää....faan! Jag blir förbannad och ledsen! Ett djur är inte någon present. Har du kunskap och möjligheter att ens ta hand om kaninen? Kaniner ska inte leva själva.
Läs på fågelklinikens hemsida (en veterinärklinik som är ytterat kompetenta)http://www.fagelkliniken.se/djurslag/kanin

Stina sa...

Nä,jag är en fullständig idiot som är helt oförmögen att ta hand om djur. Lämna ditt namn om du ska komma med liknande kommentarer.

Anonym sa...

Suck! Det handlar inte om dig. Min kommentar beror enbart på att jag faktiskt inte tror att du kan något om kaniner och att jag inte tycker att djur ska ges som presenter. Kollat in djurens vänner och andra organisationer? De svämmar över av oönskade "presenter". Men du kommer givetvis ordna en kompis till den osv.

Karin sa...

Kjell är sååå söt <33 Jag har själv två kaniner (i var sin bur inomhus) men det är absolut inget tvång. Jag har personligen många, många gånger besökt Fågelkliniken och dom har inga synpunkter på att mina kaniner inte har någon burkamrat. Så länge man pratar mycket med kaninen och tar hand om den är det inget måste att ha en burkamrat till den.

Stina sa...

Nä du bara antar att jag inte kan ta hand om en kanin och att personen som gav mig honom i present inte har ett par backup planer. Så är fallet iaf,Kjell kommer att få det riktigt grymt och han kommer inte att hamna hos nån djurorganisation. Det finns folk som är vettiga med och de tillfällena får man bara inte höra talas om.