Sidvyer, senaste månaden

måndag 21 augusti 2017

Bokiningsdagen 2017

Så,det är alltså dax för årets enda bokningsdag och den kommer att infalla EXAKT ett år efter  den förra,,för att det är roligt.  

Den 29:de oktober kommer jag alltså att ta emot nya tider 

MEN !!,,,

 Nu ska  jag testa ett nytt boknings sätt. Det innebär inga större förändringar ifråga om vad jag tar mig an och vad ni behöver skriva (det följer längre ned här) 
Den stora skillnaden är att jag  kommer att ta mig an ett starkt begränsat  antal kunder (ca 25 st) och istället ha en bokningsdag om tre månader igen osv. 
Tiderna som släpps är alltså i november och framåt, ni som vill bli tatuerade   framåt våren  behöver alltså inte skriva nu. 

Jag kommer att svara de jag kan ta mig an och alla andra kommer  att få ett automatsvar (ja jag får väl varna för det då jag blivit skälld  för  mitt "äckliga" automatsvar;))
Detta är för att  bokningsdagen ska gå så smidigt som möjligt för oss alla.  Jag ska försöka svara på alla frågor  som folk bifogar ändå,men koncentrera mig på de jag tar mig an först och främst.

 Hela dygnet  gäller och man får svar dagen efter vare sig man fått tid eller ej. Det är INTE först till kvarn som gäller så ni kan sova gott och maila under dagen.

Vad behöver man då skriva i mailet ? 

 VAD


Behöver veta vad ni vill ha på ett ungefär så jag vet om jag kan göra det eller ej. Inga exakta bilder behövs,men en allmän idé. Ska ni däremot ha en coverup eller ett porträtt MÅSTE ni bifoga bilder på vad ni har som ska täckas ,eller ang porträtt, bild på  vad som ska porträtteras.  

VAR

Stor skillnad på en  hals eller ett lår tex, så detta behöver jag också veta.


HUR STORT?


 På ett ungefär,inga  cm mått behövs men ett generellt mått så vi båda förstår vad det handlar om,detta för att jag ska kunna räkna ut tidsåtgång.


NÄR?

Har du datum du INTE kan  så bifogar du det så underlättar det massor.  Jag jobbar tisdag till fredag 11-17 och lördagar 11-14 ,såklart vill de flesta ha lördagar så kan du bara då är det svårare att få tid.


 VAD GÖR DU INTE?

Jag gör inte barnens namn  och nummer eller andra massproducerade  saker som  drömfångare,evighetsåttor eller fjädrar med fågelsillouetter ,detta för ER skull  lika mycket som för min. Jag hoppas att ni inte vill  ha massproducerade saker utan unnar er något mer unikt,för det är ni värda.

Jag tatuerar inte under 18 år oavsett hur många föräldrar som godkänner,de kan inte ta bort den om  ni ångrar er.

Inga hakkors eller andra dumma symboler och under inga omständigheter  ACAB .

 Jag kopierar ingen annans tatuering  oavsett hur kända de än är.


Andra relevanta frågor som brukar dyka upp:


Jag har flera projekt jag vill göra? 

Välj ut det som är viktigast för dig,det är större chans att få tid om man har ett projekt än 3-4 olika som då kräver väldigt mycket tid.

Hur lång tid tar en helarm? 
Ja,det är väldigt olika beroende på hur stor  din arm är,vad du ska ha för motiv, hur känslig du är  och om du ska ha färg eller black and grey.  det brukar ta allt från 4-7 heldagar att fylla en arm med de variablerna

Vad kostar det. 

Jag tar 5000 för en halvdag (4 timmar) och 7500 för en hel(6 timmar ) och 1300 i timmen för mindre jobb. 

Gör du mindre tatueringar? 
Ja för sören,de är minst lika roliga som stora jobb! Jag gör det mesta om jag kan göra det bra. Det jag tackar nej till är saker jag inte kan göra tillfredställande fint  på en liten yta ,än en gång för er skull.

Jag är student,hur löser vi det?
Man  studerar  och betalar som alla andra eller så väntar man tills man  har råd;) Ja,det kan verka hårt att skriva såhär men den frågan dyker upp titt som tätt.


Gästar du någon gång i Stockholm eller uppåt landet? 

Väääääldigt sällan.

Jag har en sjukdom ,får man tatuera sig då?
Maila mig,jag kan svara på de flesta frågorna ang detta. 
eyescreamtattoo@gmail.com

Jag måste boka av,kostar det något??


Nej,det gör det inte. Jag är tacksam om ni säger  ifrån om ni inte kan komma ,det underlättar för mig och kanske ger det andra en chans:)  Eftersom jag kortat ner tiden mellan bokningsdagarna bokar jag då av er helt och så får ni försöka nästa bokningsdag igen.


 Jag tror jag har fått med det mesta,har jag INTE det så bara mailar ni redan nu och  frågar.
eyescreamtattoo@gmail.com









 

Inga kommentarer: