Sidvyer, senaste månaden

måndag 11 december 2017

Julbord med möllegänget 2017

Julbord,,det har en nästan negativ klang för många då det riskerar att bli lite tjatigt  i december för de som jobbar för företag. Personligen säger jag  "tacka och ta emot!" som egenföretagare  med en person i företaget blir det sällan firmafest och julbord,så jag  spinner  och myser var gång jag faktiskt lyckas hamna på ett! 
Jag bokade på Mossbylund detta året trots att det var allt annat än bra förra gången. Skam den som ger sig och det var defacto det enda som inte var fullbokat redan i början av oktober;) 
Ett nätt bord på 14 pers samlades så på kvällen i ett väldigt mysigt  separat litet rum som gav en härlig och privat känsla:) 


 Maten var väldigt bra. Det var INTE massvis med mat,något man är van vid på julbord,men det är ju verkligen inte nödvändigt. Syltor dopp, och allt  annat man tycker man "måste" ha som man faktiskt aldrig äter av  slapp man här utan man åt sig mätt på det lilla  och goda där fanns!


 Något som jag blev stormförtjust i var grönkålssalladen med chevré och mandel och  sen syrade morötter och palsternacka med julkryddor var helt underbara med. Älskar att det smyger sig in lite mer grönsaker på julborden nu,det blir ju sjukt mäktigt om man bara ska äta fett och protein.  Deras  kavring är hands down den godaste jag ätit ever!
 Förra gången vi  testade julbordet var  Janssonen så salt att det inte gick och äta,ej heller köttbullar och prinskorv och vi blev tillfrågade EN gång vad vi ville dricka sen fick vi inte mer på hela kvällen. Jag påpekade detta och denna omgången blev det minsann annorlunda! 8 vinflaskor senare och en bunke öl och snaps var vi sist därifrån ,mätta och lyckliga! Maten var grym,servicen likaså och  sällskapet var mycket glada;) Såhär ska det se ut och Mossbylund har tagit tillbaka sin glorie i våra ögon:)! Stort tack!



Inga kommentarer: