Sidvyer, senaste månaden

söndag 1 april 2018

ett Emporia moment

påsken är ingen högtid vi firat någonsin och med alla snöstormar detta året var den så långt iväg  den någonsin varit. Jag bestämde mig för att ett simpelt Emporia moment var det enda rätta för att låta helgen infinna sig,så kl 15 hoppade vi  på tåget för att dra till Hyllie !Väl där väntade vi in Höörsborna som fick  ersättningsbussar och när alla var samlade var det,,mat.
Ja Vapiano är en lite mainstream restaurang men drinkar och mat kan de! Drygt som fan att köa för maten (jag var först,,fick min mat sist) men det är enkelt och du vet vad du får och baren kan faktsikt leverera hederliga drinkar och vin!

Det var sjukt trevlig att bara sitta,drick lite gott och prata med vännerna och det som eg skulle vara en shoppingdag kortades effektivt ner till mat vin och umgänge vid bordet som troligen blev känt hos personalen som bord 8,,där man provar ost och övertrasserar sina Vapianokort;)
För första gången skulle vi få träffa den Mystiska Camilla från Stockholm,Skölds utvalda first lady och jag var nervös som ett ADHD-skadat får ! Det tog 0,3 minuter innan det visar sig vara helt ogrundat,,jag vet inte egentligen vad jag varit orolig för,,väljer man att stanna hos Sköld har man ett vansinnigt tjockt skinn och en rejäl portion ironi;) 

Kedoess var lite taggad att shopa så damerna gick loss en timme innan stängning med lite olika ärenden  och lämnade killarna där de satt med blanka kort och inget annat på agendan än världsproblem och öl att lösa,,,
Det är helt sjukt,,jag har ett helt köpcentra och tre damer att joina i smink och underklädesaffärer och ÄNDÅ kommer jag tillbaka med en fotogenlampa och en Grapponialjusstake jag hittat på myrornas! Där är ngt fel på mig.
Det löstes en del världsproblem vid bord 8 ,det måste tillstås,och när vi kom tillbaka strax innan 8 var världen ett enklare lättare ställe att leva i tack vare 4 djupa herrar;) 
Nya drinkar och ännu mer underbart umgänge. Klockan slog 8 och jag tittade på gallret som åkte ner för köpcentrats dörrar och hade en liten,,smygande ,,dryg  känsla i nacken. Greppade inte vad det var förräns Sköld och Camilla skulle dra hem ,,de händiga skåpen där man kan låsa in sin jacka och eventuellt alla andra användbara saker som husnycklar och pengar,,de finns INNE på Emporia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag Kapten  och Rickard fick order om att springa runt hela huset till Ica som har väktare och de KANSKE skulle kunna hjälpa oss komma åt våra grejer! Jag har alltså joggat runt hela den brutala kolossen som Emporia är i högklackat!!Väl där var de extremt hjälpsamma och en vakt lät mig komma in för att ta våra grejer. Tacksam är bara andranamnet ,möjligen även förstanamnet och alla icke existerande barns med.
När krisen var avvärjd satt vi sedan och bara mös tills folk droppade av och det bara var Skurup och Ystad kvar! innan dess hann vi med ett par för och efter Proseccobilder. Först låtsas vi vara fina,,försöker hitta sin bästa sida(jag har seriöst ingen,det ser ut som det gör från vilket jävla håll som helst,det kan inte vara mer okomplicerat  !)

och sen fulbilden,,den man kommer att komma ihåg när man är 80+;)

Vi tog tåget hem vid 23 och medans vi väntade drack v i ett sista glas bubbel(öl,,men det bubblar?)



Väl framme i Ystad blir vi mötta av en ung man med en jävla KÖKSKNIV!?? han går fram och tillbaka mellan pressan och torget och muttrar något om att han ska köra upp den i röven på oss. Konstigt nog kände jag mig inte vidare hotad,men det var troligen för att han gick på andra hållet när vi gick över på hans sida,,är inte helt säker på att han menade allvar med sina hot utan snarare ville bli intagen på akutpsyk. medans Maritha och co åkte iväg med skrämd mamma som chaufför stod jag och Kapten kvar och kollade på när Polisen gjorde en ren hjälteinsats och plockade ner killen snabbt och effektivt ,utan våld eller drama. imponerande att se hur de bara handskades med en man med den största kniven jag sett på länge som om det var likvärdigt med att sätta på sig rögetofflorna på morgonen.Tacksam var vi för deras insats och i taxin hemkonstaterade vi att denna kvällen blev så total den bara kunde bli i form av spänning och nya möten,,,en påsk med noll ägg och trams,,bara de bästa av vänner <3<3<3



Inga kommentarer: