Sidvyer, senaste månaden

torsdag 19 april 2018

Hembesök

Mina älskade vänner Lisa och Alex delade med sig av deras vän Christer aka Tomi  aka Hel som jag träffade på SRF första gången. Det  visade sig ganska snart att Christer inte har någon tatuering alls oach att vi ganska omgående måste fixa det innan världen rämnar och gräshoppor tar över landet. Sagt och gjort,det bokades upp en dag för detta och eftersom min studio inte är rullstolsanpassad,,,ja då gör vi hembesök!  tidig Lördagmorgon invaderades alltså Teskes hem,köket desificerades  och  en nervös Christer stencilerades. Eftersom han kommer från Götet var det lite viktigt att faktiskt komma någon vart (det är ju lite viktigt var gång)  då det inte är skitenkelt att  rulla därifrån till Ystad.

 Troligen var jag mer nervös än Christer och   om han har sår i öronen  är det för att jag nervositetsbabblade isönder dem. Vi passade på att peppa lite inför SRF detta året med och spelade  upp lite av sortimentet på deras Spotify lista undertiden vi nålade honom.
Christer hade varit nervös för hur det ska kännas och om han ens klarar av en så lång sittning,och jag var ganska lugn på den fronten. Att sitta i stol brukar innebära att man är så van vid smärta att den gränsen flyttats upp några hack längre än gemene man,och det visar sig vara alldeles korrekt. 7 timmar senare och vi har fyllt  Ganska mycket av en underarm och  nu är där bara några timmar kvar innan den är helt färdig! 

Jag fick sitta som en kratta så de lärde tvistar om det faktiskt var jag el Hel som hade ondast??!!


 Efter det träfades hela SRF gänget på Pinchos( Christers val)  och vi åt och skrålade. Tack  gode gud kastades vi inte bort denna gången från bordet då det inte var bokat efter oss  och  vi var rätt nöjda när vi kom där ifrån! Denna gången var maten faktiskt toppen!
 Eftersom timmen var ung och det kändes liiiite pensionist att gå och lägga sig kl 11 en lörda så drog vi till Contan för EN drink,,, Det verkar inte som att hjärnan riktigt fattar EN  utan en blir 4 och när timmen var sen fick vi packa in den mest handikappade (Kapten) i en taxi och  rulla hemåt!


Jag vet inte ur mye SRF vi diskuterade ,men bra var det och roligt var det!!! Snart igen för den sista biten av armen!!








Inga kommentarer: