Sidvyer, senaste månaden

fredag 13 juli 2018

Bokningsdag nr 3 2018

Ja det gick inte riktigt som planerat att hålla en bokningsdag i kvartalet som det var tänkt men tre om året är inte fy skam heller!
 Som vanligt sätter jag upp lite riktlinjer för vad ni behöver få med i mailet för att jag ska kunna veta om jag kan ta mig an ert jobb och tidsåtgången för det.

 DENNA BOKNINGSDAGEN  22:de sept GÄLLER OKT-DEC och en liten bit in på januari. Endast mail gäller till eyescreamtattoo@gmail.com (eller den gamla adressen) jag tar inga bokningar via facebook eller instagram. Alla får svar dagen efter  oavsett om man har fått tid eller ej. Man har 24 timmar på sig att maila  så länge det kommer in mellan 00.00 -00.00  den 22:dre september är jag nöjd. Har fått tacka nej till folk som mailat en minut över och blivit skälld som fan för detta,men någonstans får man dra gränsen.

 Ett mail per person,dettaf är att jag ska kunna hålla isär alla projekt.



VAD

Rätt viktigt. Man behöver aldrig ha en färdig bild såklart,men referenser hjälper. Tex om man vill ha en  fågel:det är stor skillnad på en sparv och en Fenix,,
Man måste INTE ha en lång historia om varför man vill ha tatueringen,anledningen att man vill bli fin räcker. Man får såklart skriva själva historien bakom med,men många verkar tro att jag inte tar mig an jobben om där inte finns en djup orsak. Fel.

Ska ni ha porträtt eller coverup MÅSTE MÅSTE MÅSTE man bifoga bild på  personen/djuret man vill porträttera och en bild på tatueringen man har så jag kan se om jag,än en gång,kan  göra jobbet.

Har fått höra att jag är speciell och svår med vad jag tar mig an och att jag väljer och vrakar som jag vill. 
Detta är ju för att jag ska kunna göra ert jobb BRA,inte för att jag vaknade upp och kände för att spela diva.  Ni tackar mig inte i efterhand om jag tar mig an ett jobb och gör det kass. Att jag inte gör massproducerade saker borde vara en självklarhet att ni inte heller vill ha det,tatueringar är ju oftast ett uttryck för individualitet,keep it that way.

VAR

Rätt stor skillnad på nacke,revben arm och rygg både i hudkvalitet, storlek och designen på själva grejen,,


HUR STORT

rätt relevant med,som sagt  det är skillnad på fågel och fågel. De flesta vill ju veta pris och tidsåtgång innan och det  tycker jag är en högst relevant fråga ,och då måste man veta allt detta:)


Sen till de vanliga frågorna.

 Priser?

Jag tar 5000 för en halvdag 11-15 och 7500 för en heldag 11-17,sen säger det inte så mycket då man är olika snabb när man jobbar.  En helarm tar allt från 4-7 heldagar beroende på vad man vill ha för motiv och färg mm.

Tatuerar du under 18 år ?

Nej,inte ens om föräldrarna godkänner det. Föräldrarna  kan inte ta bort tatueringen åt barnet så därför kan de inte ge tillåtelse heller.

 Jag är student och vill ha en helarm,hur löser vi det? 

Du studerar hårt hårt,får ett betalt yrke och bokar sen tid efter det?

 Jag har en sjukdom,kan man tatuera sig då?

Är du osäker el har liknande frågor mailar du mig innan bokningsdagen på eyescreamtattoo@gmail.com så ska jag svara på allt så gott jag kan. Har 17 års erfarenhet av att tatuera folk med olika åkommor så oftast har jag ett rimligt svar.

 Tatuerar du folk i ansiktet?

Generellt sett nej,men det finns undantag. Är man råtatuerad sen innan och vet vad det innebär att bli dömd av samhället tar jag ställning till om det är något jag som tatuerare kan stå för . Är du nykläckt 18-åring och arg på samhället ,då blir det ett solklart nej.


Vad tatuerar du inte för motiv? 

Allt som är massproducerat. Drömfångare fågelsillouetter,evihetsåttor,barnens namn, datum ,fotsteg handavtryck,stjärntecken och födelsetid mm. Det går alltid trender i förfrågningarna nu,snabbare och snabbare tack vare internet  och om jag får 12 förfrågningar på ett lejon med mandalamönster är det rätt säkert att det är en känd tatuering  som blivit delad hundratusentals gånger på internet.  Den bör ni inte heller vilja ha för att man då  får något som tusentals människor en exakt lika dan av. 

Ej heller ACAB , nazistiska budskap ,mans el kvinnohatande symboler eller annat trams.

Jag kommer från stockholm och vill tatuera mig,hur löser vi det? 

Tja,,du hoppar i en bil,på ett tåg,buss,flyg el tillockmed båt sen ses vi här kl 11.00 . Om man flyger till och från Sturup  kan jag oftast sjutsa er till flygplatsen efter jobbet,bara fråga.

 Gör du bara stora saker? 

Nejjjj,älskar småsaker med,folk verkar bara satsa på gigantiska saker hos mig just nu,därav syns inte så mycket av de små jobben.

Kopierar du en befintlig tatuering?

Nej,aldrig.  Jag vet bara själv hur förtvivlad och ledsen jag blir när folk tar mina jobb och kopierar,det är aldrig ok. Som kund ska du begära mer av din artist är en andrahands kopia,inget annat än ett original duger.


 Varför tar du dig inte mig an mitt projekt? 

Det är inget personligt,jag har ca 30 platser och ca 200 pers som vill  ha dem,logiken säger att ca 170 pers blir utan och  jag tvingas välja rätt hårt. Jag tar mig an de jobben jag kan göra bra,resten får försöka nästa bokningsdag igen eller gå till annan studio jag gärna rekommenderar. 
Om det är ett motiv jag inte är bekväm med så säger jag det och rekommenderar då oftast en kollega jag vet är bättre på det än jag så att man inte väntar i onödan till nästa bokningsdag.
Det hjälper inte att skälla,det kommer inte magiskt att poppa upp fler dagar i månaden för det,tyvärr. 

 Frågor? Maila.









Inga kommentarer: