Sidvyer, senaste månaden

tisdag 15 oktober 2019

Hardline med Möllena

Ja även vi frågade oss själva vad i hela friden vi gjorde i Jönköping men dit Hardline åker åker även vi!De skulle spela på något så piffigt som Denim & leather club (ja jag får också lite blue oyster bar vibbar av namnet ) 
 Vi  bodde så nära vi bara kunde komma på scandic portalen och om vi någonsin  kommer dit igen för en konsert ska vi INTE bo där.Rummen var väl ok men sängarna riktigt  obekväma och allt  väldigt väldigt nergånget.Frukosten var fin och personalen väldigt hjälpsamma  dock och för 800kr plus per natt kan man troligen inte önska sig mer.  Deltagarna var Lord och Lady Teske,Lord och Lady Nilsson och Landy Nyman,,Lord Kapten Mårtensson valde att åka på en COUNTRY konsert!! Ja,alla har vi våra fetisher.

 Lisa bokade bord på Kock och Bar där de hade tapas mm och det var väldigt mysigt därinne men de är inte några vidare stjärnor på att lyssna el ens  göra rätt i serveringen. Vi blev tillfrågade om fördrink och såklart  ville vi det! Till middagen tog vi en flaska prosecco och killarna öl. Proseccon och ölen kom först och vi fick Cava,inte rosé prosecco som vi beställt. Sen kom drinkarna och strax efter det maten. Tapasen var för min del inte ens i närheten av ok. Kallt kött,snåla portioner och lite hafsigt alltihopa. Maritas pasta däremot var rejäl och killarnas schnitzel verkade slinka ner utan problem:) Drinkarna var även de über när de väl kom!








på g tillbaka till hotellet för piff och fix av konsertmode hittade vi en kyrka med röj i. Våra fantasier som inte nödvändigtvis alltid matchar alla andras konkluderade att en satanist mässa troligen pågick. Sweet.
På rummet preppade vi med lite prosecco och sminkade loss oss, klämde ner mig i en korsett och limmade på diverse lösattiraljer man behöver i vår ålder!
Peppade till tänderna snubblade vi ner till Denim&Leather!
Ja nu finns där ju inga foton på detta men när vi ska gå in på den lilla lilla klubben  säger en man "excuse me" och jag flyttar mig för,,SÅNGAREN I HARDLINE!! Hahahahah jag passar på att krama honom och önska grattis på födelsedagen med en kvast rosor vi nyss handlat med oss! Kan det bli bättre ??
Vi armbågar oss fram till baren och hoppas att de har bubbel,,jajamän!
 Hur bra får det eg bli? Rejilla glas dessutom med nära nog ytspänning på ! Vi tackar och bockar.



Vi klämmer oss längst fram till staketet och inväntar börja av konserten. Det märktes ganska tydligt att det är rätt lokalt här och att ganska många stammisar häckar just framme vid staketet för jag hade en kvadratmeter skitsur jönköpingska brevid mig som gjorde allt för att putta bort mig. Jag påpekade detta att hon kunde sluta på vilket hon svarar att hon inte vill stå i en grop,jag är ju typ två meter lång,jag kan stå överallt. Gav mig inte. Har troligen inbuktningar från var hon försökte putta bort mig (hon behövde ju plats att facebooka ) ,,allt är en tävling.
Så började det och det var precis som förra gången jag såg dem otroligt. Att det v ar på en så liten klubb att jag praktiskt taget kunde lukta bandet vart jag än står i lokalen gjorde saken bara ännu bättre!


De rev av en ny lugnare låt som keybordisten och sångaren skrivit ihopa och det var så så fint. Så fint defacto att Maritza blev väldigt tårögd<3
är jag stod hade jag finfin utsikt över setlistan och insåg att de knep på rythm from a red car till SIST!! Vid detta  laget var jag så uttorkad att jag bad någon ta vad somhelst från fönsterhyllan som var full av dricka och ge mig, jag SKULLE stå kvar, partydrogad eller ej! 
 Det var så förbannat bra alltihopa, så intensivt när man. väntat 4 månader på att det ska hända,,så fantastiskt och så jävla roligt!! Sångaren låter EXAKT som på skivan och bandet är inte sämre dem heller så vi  var alla förbannat nöjda!
Efter det var inte kvällen slut! Jag hällde i mig en liter vatten och fick be damerna spänna bågen,korsetten hade satt ut eller jag svällt av pgr av trycket (från kubikmetern)  the Ladies verkställer.


Sen följer som vanligt en radda bilder som bara inte behöver förklaringar!!

Här fotograferar någon av killarna oss,,eller tjejen bakom oss snarare.

Vi gör allt för att kameran ska flytta fokus,,,
Och sen  kommer sångaren ut och vi får en chans att tacka för en magisk show och en selfie! fantastiskt trevligt! 

Alex stirrar här stint på  vakterna som han senare gick fram till och berättade hur söta de var,,de var ju så små(!???!!) Jag vet inte hur han överlevde men de måste ha tagit hans  tunnelseende och tinnitus i åtanke och bara låtit honom vara.
Och tänka sig,buketten blev riktigt uppskattad;)
Kl 8.00 satt jag och Teskes nere vid frullan och väntade på att Maritza skulle bli redo för hemfärd med mig,,det lutade loppis på vägen! men det är en helt annan historia;)

Inga kommentarer: