Sidvyer, senaste månaden

tisdag 19 november 2019

Ett litet extra insatt Helloween på country Kårner!



Det var Helloween och jag kan verkligen inte motstå frestelsen att klä ut mig och muppa mig lite så det blev en liten bjudning denna gången med trots att jag inte skulle;) Utklädnad var frivillig och jag kan nog säga att det var 50/50 som karpade tillfället och behöver jag påpeka vilket kön det vars om tog tillfället i akt?? inte kuken. 
Hahahah Jag återanvände Kaninen medans Maritza kom som hon var,,geni!!!
Christine var lite ledsen,,hela kvällen. Inte inuti,men om hon flinade funkade inte clownsminkningen lika bra så det var att bita ihoppa och se syrlig ut på alla foton.
En mäkta stilig Papa Eremitus dök upp!!
och såklart en mäkta stilig Dahn Ola med,kanske var han utklädd som en ordensbroder??

Tobbe och Hanna hade med sig årets minsta deltagare och jag var lite orolig att det skulle bli en upprepad skräckupplevelse för henne var gång hon såg kaninen eller Eremitus,men ikke. Där är nåt fel på ungen.
Kuken flög högt denna kvällen.
Mans sidan,,lågvatten på utklädnad;)
ladies side (sorry DO,du får vara med här) full utklädnad;)
Det bjöds på mat och detta året blev det flygande jacob med pressgurka och ris och äpplepaj  med familjesås till efterrätt! Behöver jag påpeka hur våldsmätt man var efter detta??Det var då kaffet och limoncellon dök upp. Alla vet att limoncello är bra för matsmältningen och konversationen!

Varför får jag en så intensiv Marge Simpson känsla av denna bilden;)
Kolla in den största kameltån ni någonsin kommer att få se!!?? Är det inte freddypantsen så är det kanindräkten!!Jag bjuder på detta.


Maritza kom på ett brilliant sätt att klä ut surgubbarna trots att de inte ville,,billigt och enkelt och mycket lättare att sminka av!
Det är obehagligt att säga men jag blir rätt grann som kille ,,,,,
Alex hade förvisso linser , men i  mörkret  var det inte helt lätt att se,så han klädde ut sig med kuken,enkelt billigt och lätt att borsta tänderna!

Eftersom ungen inte var rädd alls för varken Eremitus eller Kaninen  plockade jag upp den och man kunde samfällt höra alla dra efter andan och slita upp sina telefoner! Min reaktion är rätt tydlig.
Servetterna jag hittade på Olssons Bazar var tydligen poppis och för två servetter kunde man få en lapdance eller en halv av Maritza!

Jag har väntat lite väl länge med att blogga om detta så kvällen är lite dimmig i mitt minne och inte på något sätt har det med proseccon eller limoncellon att göra! Ikke!
Maritza blev lite sömnig av all limoncellon och tog en powernap i soffan precis innan folk gav upp och åkte hem ;) en snabb rolig och helt opretentiös kväll någonstans i November ,en av många fler som kommer att dyka upp;)

Inga kommentarer: