Sidvyer, senaste månaden

fredag 1 november 2019

Tyst håravfall denna gången hårmineralanalys 3.0

I slutet av sommaren begärde jag ännu en hårmineral analys för att se varför jag fick ont i lederna igen.Ganska så direkt efter det inser jag att jag faktiskt tappat en ordentlig del av mitt hår igen utan att jag ens märkt det. Kanske en bättre variant än att gråta och få panikattacker men trött som fan blir man ändå. Jag hade äntligen fått en gaska sjusst mängd hår igen och nu är det borta. Långt har det däremot blivit,men det är så tunnt i tinningarna nu att det är löjligt. En snygg aura av fluff står ständigt kring huvudet och jag märker hur "trött" och spänstlöst det har blivit. Jag VET att jag inte kan tillgodogöra mig mitt zink då jag kan vräka i mig utan att det gör en enda skillnad, men när jag efter denna hårmineral analysen började ta vad de rekommenderar  blev jag genast värre och min stackars lever fick tillbaka de gamla välbekanta känslorna av  för mycket,dvs ständigt håll och ont. Slutar jag bara m B6 och  selen och set magnesiumet de rekommenderar rättar det upp sig. 
Det är väl bara att acceptera och se ut som en ful pudel ,jag orkar faktiskt inte hålla på och dalta  med skiten mer. Har helt slutat med kalciumrik mat och ska se om det rättar upp en del,äter bara vad de rekommenderar och håller mig borta från all mat som är hög i  det jag inte behöver.  Helt ärligt,hur svårt ska det vara att bara få vara lagom frisk?


Inga kommentarer: