Sidvyer, senaste månaden

måndag 27 augusti 2012

Eftertankar

 Sitter och samlar ihopa mig efter en ledig helg på Inkbash där man sett de mesta inom tatuering. 
Jag får alltid en sjunkande känsla av att jag inte orkar tävla om att vara bra längre? Man ser så fantastiska skapelser som man får känslan av att jag aldrig själv kommer att fixa att göra,,och hjärtat sjunker i skorna.
MEN,,,jag antar att folk kommer till mig för att de gillar min stil,inte för att de gillar den perfekta realistiska stilen,oldschool,newschool eller allt där mitt emellan,och jag kan bara göra mitt allt för att bli bättre på det jag behärskar,istället för att satsa på att bli bra på något jag inte ens vill göra?
Var och en till sitt,,,men när man träffar på människor som Carl Löfgren på Wicked,Nike på Heidi Hay tattoo,Den på Negative Karma och en mängd andra,,då blir man ödmjuk inför det faktum att man bara har kommigt en liten liten bit,,,
Slängde in ett foto som aldrig kommer att se the light of day i något media,så here goes;)
Fotograf:Marit Lasson Stylist :Annakarin Sjöberg

9 kommentarer:

Mia sa...

Men Stina du som är så grymt duktig på det du gör. Älskar din stil! Tycker om att du kör dit eget race och har en så säregen stil. Man ser direkt om det är en Stina-tatuering och jag tror du har hur mycket som helst framför dig inom den stil du har och som du tycker om att jobba med...
Men förstår känslan, jag ligger ju ännu längre bak än dig. tror tatueringsyrket innebär en konstant prestationsångest, så länge man är självmedveten.
Ska bli skönt med en paus och bara få fördjupa sig i målandet och sen komma tillbaka med massa inspiration .
Själv känner jag att jag har stannat och inte kommer framåt med tatuerandet. Är så mycket jag vill lära mig mer inom tatuering men är så sällan kunderna vill ha de motiv som jag vill göra. Så nu har jag tom gett bort några sittningar till kunder för att jag ska få testa mer sånt jag egentligen vill hålla på med. Känner att jag egentligen skulle vilja gå lärling hos massa olika tatuerare och bara sitta och titta och insupa kunskap...

Nova sa...

Du är otroligt vacker och talangfull

Stina sa...

oh,ser att det ser ut som om jag fikar efter beröm,,så är det inte (men nog fan suger jag i mig allt jag får ändå;)) Jag har bara fastnat i mitt liv/jobb nu och måste hitta en ny inkel på det. Kanske sälja studion och bara ha det hemma om man skaffar ett stort hus. Köra företag ändå men på en helt annan nivå,,det hade varit så satans coolt:)

Paul sa...

det finns ju jättemånga duktiga tatuerare, och du är ju defenitivt en av dom bästa. Hoppas vi får se fler bilder från fotograferingen av er tre sexiga tjejer.

Maria sa...

Du är en av mina absoluta favorittatuerare, fruktansvärt talangfull, ödmjuk och helt fantastisk - speciellt på färg. Man ser att det är DU som har gjort ett verk, och de är helt fantastiska. Men du har rätt, onödigt att satsa på det du inte vill göra ;)

Jag har sparat min vänsterarm åt dig i flera år nu, i väntan på att min kassa fantasi ska kicka igång^^

Sis sa...

Sug åt dig!!! Och med stolthet, för jag vet att allt du är idag har du kämpat för! Om någon vet vad "blod svett och tårar" innebär, så är det du. ;)

Fredrik sa...

Nej du ska fortsätta gadda! I alla fall tills jag hittat nåt som du kan göra på mig :-)
Väldigt vacker bild!

Catja sa...

NO Need to tävla. Du! som gör oss alla så fina ! & vackra!

Simon Rippon sa...

No way Stina! I searched and investigated tattoo artists in Germany, Holland, Denmark, England and Sweden for a few years to find an artist whose style I really loved before settling on one. When I finally stumbled across your website, I knew immediately that my search was over and that I had found 'my tattooist'. Your style is incredible, unusual and beautiful... and that is everything I wanted my tattoo to be. (I was NOT disappointed) You are 'one of a kind' and that's what makes you so special and sought after as an artist... don't ever change it!