Sidvyer, senaste månaden

tisdag 7 augusti 2012

Otto, Tapas och Svenstorps skördefest!

En snabb recap av helgen. Det verkar som om jag är smått stressad,därav har jag knappt tid att tänka på att blogga o det jag gör.Kanske inte en så dålig idé att njuta av det man gör istället för att "göra" det på facebook.
Först ut ett guttefoto på Otto,,han ÄR jäs.
 Lördagen gick i ett jävla huj,lite väl snabbt kanske,så snabbt att jag inte riktigt hann reagera på den. Söndagen kom lika snabbt,träna,hämta nycklarna jag låste in,förbanna min bil som bara fortsätter att falla isär,hem för att hoppa på cykeln ner till Svenstorps skördemarknad. Trängas med bönder,hälsa på Donald och Karen för första gången sen de fick sin dotter,var där 5 minuter för 100 spänn,dra hem och sen fixa sås till tapaskväll,,,här är det 45 minuters skalande och knypplande för att få ihopa röd sås,,,
(notera ENA parkeringen för svenstorps skördemarknad,,ja det är insane,ca 6000 pers kommer på detta!)
 Sen hem till Sjögrens för att mixtra ihopa lite tapas,(lite är en underdrift)

 Efter en lång lång stund av att inte ha hunnit/kunnat äta var detta en välkommen förändring. Lite rosé och tapas,hemmagjord sangria ,papas arrugadas med mojo rojo(sjukt gott recept på skållad mandel,rostad paprika,rödvinsvinäger,spiskummin,enorma mängder vitlök ,chili och olivolja)


 Ovan,,papaaaas! och Mojo rojo:)
Och en farligt god hemmaluad sangria. Det var en söndag att minnas minsann!!

4 kommentarer:

pezze sa...

åhh..
helvete alltså..
det ser mkt gott ut... :P
vill du vara snäll o tala om vad det finns i dessa tunnbrödrullarna?!?!? vill oxå göra sånt o bjuda på här hemma...:)

Mr Bauhn sa...

Otto är bara sååå cool!

kaffehörnan sa...

Oj vad massa bilar, detta ser kalas gottigt ut

Stina sa...

pezze:jag vet faktiskt inte vad där är i dem,det var ikke min avdelning:)
sök på tapas tunnbrödsrullar och serranoskinka så hittar du säkert:)