Sidvyer, senaste månaden

söndag 23 augusti 2015

Huset och ansiktslyftet!

Nu är det dax för en liten uppdatering av huset och vad som händer där! I fredags fick jag ett meddelande av Kapten om han fick gräva upp lite buskar?
Vad säger man till en Kapten som varit magsjuk i 2 veckor när han står mefd valpögon och grävare i högsta hugg?
Kör så det ryker.
Vi har länge tänkt spara buskarna  och bara klippa ner dem för att slippa Österlenvindarna på hösten,men  när vi började klippa insåg man att det var ca 5 meter tjocka  och omöjliga att tränga genom med allt annat än en grävare. 
När jag körde ut på Kaptens anmodan  för att kolla hur det blev  blev jag helt  tagen!
Hela husets karaktär ändrade sig  och jag kände den muggiga doften som hängde i ALLT när vi köpte huset,för första gången blåstes bort och  lilla huset på prärien  kunde andas!!
Med en utsikt som denna ska man inte ha  buskar som skymmer,och nu kan vi se till grannarna och vise versa,det känns tryggt och riktigt roligt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow, där skulle jag lätt kunnat bo!
Får man fråga varför du kallar din (man?) för Kapten? Har länge funderat men aldrig frågat.