Sidvyer, senaste månaden

tisdag 1 september 2015

Malaga 2015 med Möllegänget

Såattehh Möllegänget bestämde sig för att åka till Malaga för att få årets enda sol och en sjuk mängd sangria. När man i princip har frusit hela sommaren var de 27-32 graderna  lite främmande minsjäl! 
Vi startade äventyret med att då sätta oss på vår veranda i ca 40 grader och ta en välkomstdrink. 
Man behöver inte vänta länge på sären.

En snabb liten lunch på Sorrento , haket närmst lägenheterna ,urartade från att vi skulle ha några slajsar pizza var till varsin pizza och vips så hade man liksom ätit för kvällen fastän klockan bara var 5! Takten där nere är helt annorlunda och kl 22 är en lagom tid för middag när solen slutat störa sig  och det blir ca 2 grader svalare.
Vi trycktestade värmen på vattnet  så att man var förberedd inför morgondagen,och konstigt nog var det inte så varmt som man trodde med tanke på att det varit den varmaste sommaren i Europa sen 1880 . Det sket havet fullständigt i och höll stumt på 23 grader ca(amatörgissning,men jag åberopar kunskap om kyla som seniorreumatiker)

Beach 2002 var liksom guldåret och efter det har det har aldrig rekordet slagits.

Så vad gör man när man sabbat mat och sovklockan? Jo man sätter sig ner vid nästa ställe och äter lite till,,det enda rätta. Egentligen skulle vi bara ha en dunk sangria men så får man ju menyer och sen plötsligt står där tapas på bordet med. Dåligt inflytande från urinnevånarna vill jag påstå.




Extremt trevlig underhållning med spontanreggeahhh på kvällskvisten. Linus önskade 3 little birds och fick happy birthday,,good enough.
 Det jag fullkomligen älskar med gänget är att närsomhelst varsomhelst kan man  få dem att  gå från fullständigt representabla till Joelbitar genom att bara vråla 
"STOP"

 Hammertime,,,
Malaga bjöd på fantastiska tubtoppar och solnedgångar,,något man får fotoshopa dit i efterhand eftersom tubtoppar verkar vara lite i vägen för utsikten,,,
LÅnade  bilden från ett vykort vi hittade hos greken för överkomliga 50 cent,solblekt och tafsat och allt. Patina kostar extra!
Vi satte oss för att avsluta kvällen på OldTown,en cocktailar som var bra förra året ,som numera var skitkass. Man kan röka  en vattenpipa och glo på folk,och för er som inte vet vad vattenpipa är så är det enbart en avancerad pipa med frukttobak  ovanpå ,INTE droger. Förvisso ska en shisha innehålla mycket mer nikotin än en vanlig ciggarett,men så behöver man inte heller röka hela själv,den delas ju av gänget.




Tur att vi hade roligt med vattenpipan för någon har mixtrat med spritförrådet och hällt vatten i vodkaflaskorna,,vi fick be killen fylla på med sprit för vi var liksom vuxna nog att dricka mer än limonad.  Det hjälpte inte,,det  var enbart  saft och på väg hem därifrån hade alla nyktrat till !! Hahahaha så man kan säga att vi rekommenderar INTE OldTown i Fuengirola.

#teacherapprentice
Vissa gick hem och lade sig medans andra INTE gjorde det;) ,,ja alltså Kapten såg ut som en vandrande pinne det brunnit i och vad jag än hittade på så kunde jag inte hålla honom vaken,så vi gick och lade oss innan de farliga starkspritsgroggarna kom fram ur Åge och LS:s barskåp,ett beslut som visade sig vara ett genidrag;) 8.00 studsar denne upp ur sängen för att ge kaffe till alla (vi delade lägenhet med Sjögrenarna som vanligt) och VERA VILLE INTE HA KAFFE!!!??  Måste vara flunsan eller  mjäll eller något liknande.
 Till frukosten gjorde hon dock ett tappert återtåg lagom till Sköld plockar fram trumfkortet ur kylen,,,svenskt bregott!! Det räddade hela  veckans frukostar!!!
#bregott#mirakelmedicin#
Så var det strandennnnn!!! Strålande sol och Cissel drog som en liten exalterad tax hela vägen ner till stranden för att börja prestigepressa!! Min blekfeta hud undrade varfan den hamnat och vad känslan av friskhet kom från,,jag slog ner det upproret med väldigt mycket mojitos och rose. Glöm att du ska vänja dig.

Den ENDA seriösa bilden på mig från stranden där jag inte ser ut som en renrakad brunbjörn efter en ätperiod lyckades Linus spexa till genom att helt sonika ta sig på kuken mitt i mitt shiny moment!  Nå,,min blogg mitt universum,,
Så satt vi där plötslig och livet var skitäckligt,,mulade munnen full av snacks och drack Rosé och våra största bekymmer innebar att undvika kukfällor i 50spf på ryggen,,livet var komplett.
Tydligen är jag en otroligt tacksam tavla att stirra på. Har inte bränt mig i solen MEN käringarna och gåbbegåbben framför oss brände hål i alla tatuerade områden på mig med dendär laserspensionärsblicken. Så ska jag stirra på otatuerade människor när jag blir pensionär;)
Litta lunch och Sangria på La Primavera  ,deras pasta är väldigt fin tyckte jag iaf. Fick iof kämpa för att komma ihåg vad jag åt, så det kan vara att den kom ur burk,jag hade varit lika entusiastisk!!
Vid detta laget är det oundvikligt att jag och min pisskropp inte tål värme. Trappstegen upp till dass var som ett ironmanlopp och knän och höfter gav upp. Har varit frisk i ca 6 månader utan en enda jävla smärta,,,nu börjar D-vitaminen gå ur kroppen och ALLT rusar tillbaka igen. Idag när jag sitter och skriver är  det mesta trasigt tyvärr. Nå,,det kunde vara värre och det kunde vara där jag har noll ont och här hemma jag har det som sämst;)

Ibland snor Linus min kamera och jag fattar liksom inte alls varför jag har en äggamada ,tampongsnöre eller ninjatoffel på bild,,men så är livet med Linus;)
Detta var dock jag,,kunde inte sluta att förundras över killen som skrikstretchar utanför restaurangen i Crocks och brottarlinne,än mer förundrad blir man när hn går in och återansluter sig till  sitt bordssällskap inne på vår restaurang? Har han ätit så illa att han måste stretcha  bort det? Var halvt beredd på en liten kycklingfilé skulle trilla ur shortsen med,och inte den sorten du äter.
Efter maten var det BAAAAD igen och Sillen blir som en glytt! Det är alltså fritt fram att kasta Fru Sköld bäst fasen man vill i vatten.

Hahahaha notera Skölds min när han ska kasta alla 30 kg Cissel i luften,,ja jo vattnet tynger ju ner bikinin lite,,35 då,,

Graciösare Dirty Dancinghopp får ni fan leta efter!!
Sjögrens ägnar sig INTE åt slika frivoliteter,här gentlemannabadas det minsann!!
Tills  vattenmöllet dyker upp mitt i bild;)

Ett riktigt trevligt nytillskott är en skitbra kille som kommer med väldigt fräscha virgin mojitos och säljer på stranden med väääldigt mycket gott i,,ja i ryggsäcken;) Man får troligen inte sälja sprit på stranden men han löste det så att man då får dricka ur några cl och så har han romen i väskan;) ATTANS jävla gott i den stekande värmen,och inte ens dyrt. 3 mojitos  för knappt 100 kr.
Vera approves.





Cissel hittade en träsnopp i lilla snabbköpet som hon trodde var en ölöppnare. Tyvärr var alla andra ölöppnare och hon köpte helt enkelt bara en liten kuk att ha i nyckelknippan till Sköld,,Sköld hittade en användning för den med,,den öppnar ANDRA dörrar som han hade sagt och skrattat som en 80årig gubbe.
Försökte idogt att ta ett fint foto på Cissel men Farbror Popcorn vägrade flytta härligheten i kulisserna;)
Kapten har inte riktigt slutit fred med badshorts,,det kan ju se,,vettigt ut om man badar i dem? Så han badar alltid i de han har på sig för dagen,inget konstigt med det.
Efter en lååång dag på stranden (tror kl var 19 när vi packade ihopa!!) drog vi till Kuiken 2 och handlade glass och kaffe. Har faktiskt aldrig hört Vera ta det ordet i mun så ofta som denna semestern,men den mentala spärren släppte tydligen när man kan säga att det är ett glasställe,inte ett organ.

På g ner till Argentinaren försökte jag bemästra kameran,men den är tydligen lika såsig som jag efter stranden . När jag Skrek "STOP" blev det hammertime,,fast så som A-lagarna på bänken hade sett det.


Denna restaurangen serverar hands down det bästa jävla köttet jag ätit! Nästa gång vi är där  kommer jag INTE at ta förrätt utan bara suga på min 350g entrecote ,,det var jag och chimichurri i den sjunde himlen där ett tag!
A-lagarkameran fortsatte att inte vilja vara med ,men det  blir  även då rätt guttiga bilder av det;) Cissels min är rätt talande;)

Efter den köttcoman gick vi alla och lade oss samtidigt för dagen efter stod Pto.Banuz på agendan!! Duschade groomade ,rakade och pimpade laddade vi in folk i bilen och vi berättar inte att en Ibiza inte håller 6 pers,utan vi säger att Cissel fik åka i "barnstolen" så är vi inte olagliga!

När vi släppt ut hotet från underjorden ur bakluckan satte vi på oss the gameface oh gick ner till dit killarna med alldeles för mycket pengar och för lite tjön parkerar sina optimistjollar;)
Kapten stod lite arrogant och rögade vid kajen och blev seriöst tillfrågad om han ägde båten du inte ser på bild som var lika stor som en större jävla byggnad,,,Något nöjd.

Jag i storblommigt precis som min Marks and Spencersklänning ,,det får fan duga;) Det fina med Pt.Banuz är att det är otroligt blandat med folk. Tex kan man sitta och ta ett glas vin på en uteservering vid hamnen och se på när otroligt korkade WT människor ber sina ungar att klänga på en 6 miljoners Ferarri och repa den lite.
Vi försökt döda dem med blicken,men vi har en bit kvar på våra skills tyvärr. Vi får nöja oss med att kasta tunga saker på dem istället.

Kapten bjuder lite,,han behöver ingen stor båt.
Eftersom alla hängde på den vita Ferarrin bredvid bestämde vi oss för att anordna en "min stora dag" för Polon och fota upp oss framför den istället! Volkswagens har också känslor.
Solglasögonsjakten gick lite överstyr,,,Vi konstaterade att kanske ska vi ta en kopp kaffe och fortsätta senare? ,,,Nä.
JAG behöver inga ny brillår,mina 3 st för 200 håller än!! eller ja,,om jag inte använt dem som fyllnadsmaterial i min väska hade de nog hållt.
Git Gay reparerade och  sen fungerade dem finfint. Använder ju inte solbrillor tyvärr,de får en att se möed coolare ut än vad man egentligen  är.
Av alla ställen i Pto.Banuz hittade vi e supertacky båt mitt emot Agent Provocateur (som hade stängt i 5 min på grund av asocialt biträde) som såg,,,Disney ut.
Vi bestämde oss att sätta oss där i mitten runt stormasten under små mistsprayers  och beställa några drinkar. Jag råkade beställa en GT(den hette något skitpiffigt) och inser plötsligt att jag nu gillar GT!!!:/ Nu är jag fanimig gammal!!! Skit i det med litta gurka och citron slog den loss rätt bra och lyckliga återvände vi till Provocateur (det är en tradition) för att mötas av ett fullständigt ointresserat biträde som  gjorde att vi gick därifrån utan att handla något alls,helt olikt oss.

Nå,,båten var riktigt mysig faktiskt  och även om inredningsdekoratören har varit  bipolär så var den jävligt soft att sitta på!

Efter Puerto Banuz åkte vi hem,(denna gången var det jag i hundburen och jag somnade minsjäl) så satte vi oss i trädgården vid poolen och softade lite. Om man ignorerar sengångaren i förgrunden ser man det senaste tillskottet i Bostadsföreningens gestapofasoner. Nu måste där vara ett staket runt poolen och man måste då ha nyckel till det,annars är man inte behörig. Förutom alla de stora arga lapparna som påbjuder saker på finska ,som att duscha innan man går i poolen,inte ha lösa hundar på gräset,inte lita på främlingar,pissa inte i bastun och never ever go ass to mouth så får man ej heller längre kasta  boll i poolen.Man får på så vis inte göra väldigt mycket längre i den föreningen,merän att vara just finsk;)
På kvällen gick vi ner till stan för att hitta ett middagsställe,och här fick jag ett ypperligt tillfälle att förundra mig över den nya trenden. När JAG var 16 så hade jag inte för mitt liv dragit på mig shorts som kryper upp så långt att man skapar sig en ny klyka OCH visar halva ballen på varje ben,det hade liksom varit som att komma naken till skolan?? Varför är detta plötsligt ok även om man INTE jobbar på Hooters eller annan mindre barntillåten klubb? Flickan till höger gick konstant och drog ner sina för att de började visa mer än bara röv,,KAN hon känna sig bekväm?
Ja ,jag är gammal.
Det var fantastiskt väder och Fullmånen vilade i bakgrunden. Jag vet att den inte går att fånga som man vill med bara Partykameran utan man behöver lite bättre objektiv,så jag försökte ta på damerna istället. 
Månen är ju riktigt  fin!
Linus tog över och eftersom det är lite dunkelt måste man stå lite stilla,,Vera frågade HUR stilla man behövde stå egentligen efter 2 uttråkade poseringar. Svaret är väl LITE mer stilla än följande??!!






Vi och den hyperaktiva laxbiten drog vidare till ett Cocktailhak som är väldigt uppskattat på Tripadvisor,Speakeasy Bar and Jazzklub,där de endast serverar drinkar så som de såg ut på förbudstiden,och JÖSSES vilka drinkar sen! Det är en Väldigt oansenlig liten pub,men killen kan sina grejer. Allt från hel-is som huggs till formen av ditt glas till bananblad och frösna rosor som dekoration i din Pink Lady! Sitt utomhus eller i Baren om ni kan dock,liveavdelningen där jazzbanden spelar är lite murrig;)


Vi avslutade kvällen med en glass vid havet och sen var det sängen som blev misshandlad!
Dagen efter var det stranden igen och även om det var molnigt var det väldigt varmt . Männen hade Vomrismöte från den sekund vi kom ner till stranden så kvinnsen fick klara sig själva. Jag masserade lite för att få tiden att gå ,ett lite bättre alternativ än att gräva gropar med hink och spade.
Notera att jag på bilden låter som en fiskebåt för att ge Cissel en mer autentisk upplevelse.
Till lunch blev det favorit tapas stället precis vid stranden,ett förvånansvärt bra ställe  för att ligga vid beachen! Som vanligt blir 1-2 tapas per person 3-7 per person och proppmätta återvände vi till stranden  så att männen kunde avsluta sitt Vomris efter dagordningen.
Vattnet var  skitbra och vi badade ofta. Cissel är som sagt inte vattenallergiker  och så fort hon får kontakt med ytan ser det ut som följande!




Vi avslutade kvällen med en dusch och en åktur med den gudomligt luftkonditionerade bussen  ner till Old Town där vi softade på Söndagstorget bland kyrkogående katoliker!
Nerpissad gåbbegåbbe som pratar med sig själv kompletterar liksom kvällen!

Där är riktigt mysigt  på torget bland alla inhemska,och det är en ren fröjd att se alla pensionärer uppklädda i sina söndagsfina ,gåendes hand i hand till kyrkan och sen tapas och öl  vid 23-tiden.DET är lyckliga pensionärer!

Vi hittade ett nytt tapasställe  och tog en "liten" tapasmiddag,där Linus tycker att  20 kr per tapas innebär att man kan ta 7 st;) Hahahah Vi åt så det stod ur öronen och det var även där riktigt bra!
Cissel lämnade in handduken och vi tog en stänkare på Speakeasy,för där var massa drinkar jag ville pröva!  Jag tog en aviator och fick den coolaste drinken i mitt liv. Satte oss by the way utanför och här ser ni hur oansenigt det ligger,som e liten guldpärla i sandöknen!
Aviator,,en lila dricka serverat i ett helmetallglas som är kylt,där ovandelen är lös. Smakade som en liten bit av himlen.

Vera testade en kaffedrink som även den smakade himmelrike,perfekt efter en stor middag innan bingen.
Jag hann en halv Lavender Gimlet innan Sköld plötsligt tittade i kors och började låta som Linus på Linjen i sina försök att kommunicera med oss andra,Kapten lade pannan  i bordet efter en Cuba Libre och Vera började grina i trosan då hon såg en förbudsskylt mot mopeder ,cyklar och papegojor på skateboard.


Inte heller denna skylten brevid Spekeasy var helt lyckad. Här kan man tydligen öva på flygfisting eller bara lättare gynekologiska övningar.
Där satte vi kväll efter att ha försökt få Linus på Linjen att berätta för taxichauffören vilken adress vi skulle  till.

På morgonen  hittade Vera en Ciklid (cikada) inne på vår terass,,,söta små kräk,,stora men söta.
Vi tog bussen till havet (tur att man kom på det sista dagen ) och Cissel strålade,,äntligen klar himmel och gigantiska vågor !!
Jag och  Vera hoppade i  och stod en bra stund i vattnet. Jag såg en massa fiskar och vid ett tillfälle brände det till på min fot. Jag tänkte att det var en rakningsolycka från dagen innan men så var det inte.
Vattnet var fullt av pyttesmå brännmaneter som brände vår granne riktigt rejält! Cecilia blev rasande och förbannade de jävla svinen!  En timme senare hade alla dragit ut till havs igen och vi badade hela morgonen:)
Beduiner  byggde tält  och sippade rosé Oman style medans vi kontrollerade vattnet.
Efter en väldigt blase shoppingrunda i 32 graders värme satt vi  i lägenhetens välsignade AC tills det var dax att åka hem,,

Vårt plan var försenat med en kvart ca och när vi kom till Köpenhamn kunde vi inte landa på grund av det enorma åskvädret vi inte hann före och det slutade med att vi tog mark 01.30 ,men vi tog mark,levandes och lyckliga:) 

Möllegänget,,,I love U. Om jag dör imorgon är jag helt nöjd. Varenda resa vi gjort är 100% bonus i mitt liv,jag trodde aldrig jag skulle resa någonstans ,än mindre med 5 perfekta människor  som gör var resa till en färgpalett av minnen som alltid kommer att stanna kvar:)
Så ,slutbögat,nu ska jag smuggla jordnötter.

Inga kommentarer: