Sidvyer, senaste månaden

måndag 25 april 2016

En hel veckas jobb och Antikmässan!!

 Ja jössesjävlar,,denna veckan går inte att beskriva i ord. Märkliga sammanträffanden,enorma jobbedagar,nevositet som tagit kål på mig och mitt självförtroende som i slutet av veckan byttes till en mjuk smygande ödmjukhet  och ett litet hopp om framtiden;)
 Vi byggde på Malins Falk med en skir vallmo som bryts sönder ,en helt underbar dag med kvinnan av stål:)
Vi fortsatte även på Marvelbenet och det är som sagt första gången jag fått peta i färg i en så pass mörk hud,men hulken funkade utmärkt,det kommer mer kontrast med tiden,men jag tar det piano den första trevande tiden;) 
Sen hade jag finbesök av 2 flygvärdinnor och jag fick bygga på ungdomsdelfinen med lite text och noter .
Sen var det stammisar på ingång! Det är så underbart att få tillbaka kunder från förr,det är liksom  en ära att få fortsätta fylla folks kroppar och att förtroendet kvarstår. Aladdin fick en plats på mattes arm som första chihuahuan hon någonsin haft. 
Även tjejen som följde med som stöd är en gammal stammis och hon hade fått en tatuering någon annan stans som avslutats ganska abrupt på ett rätt,,speciellt vis. Hon hade presentkort på en specifik summa och det skulle köras för exakt det,,då gör man så,,men ingen förstår detdär lövet;)??
 Jag tog tillfället i akt att snygga till mitt eget gamla arbete och reparera hennes arm  så hon kunde vara snygg till sommaren :)


SEN!!! hem efter en mycket längre dag än jag tänk (igen) och slängde mig i soffan,,Kapten och jag har inte fått mycket tid över för varandra så det kändes passande med en mycket lugn hemmakväll med en flaska rosé och lite House avsnitt,,vi var båda klubbade kl 22.00 som de pensionärerna vi är!!

 Söndag morgon var det alltså dax för min premiär på Antikmässa! Har analt rengjort och prissatt alla grejerna ,och tur är väl det för man blir lite dum i huvudet när man står där och folk sliter i sakerna. Uppackningen var kämpigt,jag insåg liksom inte hur mycket grejer jag faktiskt hade! När allt stod på plats var det en imponerande samling,och humoristiskt nog mest metall! Det var full rulle på känna/klämma gänget innan dörrarna ens slagits upp och jag själv hann knappt gå ett halvt varv innan portarna slogs upp för allmänheten!
Det var bra ös de första timmarna på morgonen och det var inte tråkigt en enda sekund på dagen!
 Jag vill tipsa alla er kvinns som gillar att sy och samla på vintage-kläder/klänningar mm. Kvinnan här står alltid på denna mässan,och det hon inte  har i form av knappar,hattnålar  tillbehör mm,det finns inte! Till höstenkommer mässan att hållas igen och det rekommenderas att ta en titt här!!
 Direktör Olsson  kom såklart förbi och knep en del av mina underbara grejer,och även om jag grät lite över jugendvaserna så vet jag att de hamnar i rätt händer!!
 D-O stanade vänigen kvar resten av dagen hos mig och hjälpte till att spekulera i olika  antikviteter  och jag fick en GLIMRANDE  ide. Till höst kommer alltså DO att dela bås med mig  och avyttra lite grejer han med! Det innebär att hans välfyllde gömmor kommer att decimeras och det kan vara väl värt att vara där för att se detta unika tillfälle;)! Det har tagits i hand på detta så det SKA efterföljas;)
Dagen var en ren framgång och jag är så glad att jag vågade,,det var som om jag aldrig gjort annat och merskaf har skaffats;)

Hahah det var inte ALLA som var lika nöjda med fynden på mässan!! Hahahah DO:s far Harry fick spika upp lampetter utan nåd!!! Men snyggt bli det!!
 Hungrig som ett djur plockade vi upp the Sjögräs ones och drog in in till TGI och åt kycklingdelar och fick en välförtjänt cosmopolitan,, kl 21.00 var det denna som dog lite i baksätet på bilen och jag tror jag somnade sött strax därefter i min mjuuuuka underbara säng"!




Inga kommentarer: