Sidvyer, senaste månaden

onsdag 6 april 2016

Putsade allt mitt silver på 1 minut;)

 Ja ,nu var det dax. Jag vet inte vad det är jag sprayar i huset eller använder men det påverkar mitt silver rätt rejält,så det mesta har hängt och blivit gult.Smycken är ju helt omöjligt att putsa och därför behöver man ju lite husmorstips åt det. Istället för att köpa dyr silverpust man kan doppa dem i  gör du den själv:)
Ta en bytta som passar för ändamålet,lägg aluminiumfolie i botten,häll i bakpulver och häll på kokande vatten!Se till att det är äkta silver du doppar.
Akta ögonen,det fräser o bubblar.
 Efter en stund(ca 30 sek-1 min) ändrar sig svartgult silver till renaste silver och vattnet blir sjukt slemmigt.
Sen får man det såhäääär!:)
 Riktigt trevligt och riktigt enkelt,,skölj av och låt lufttorka!

1 kommentar:

Paul sa...

skitsmart..