Sidvyer, senaste månaden

söndag 4 mars 2018

sminkkvällen som snöade inne


Sedan ganska länge tillbaka hade jag planerat en sminkkväll /swapmeet/ botox och restylane utbilning  där en stor del av kvällen innehöll osunda mängder Prosecco och god mat. Det såg alldeles bra ut tills typ 50% av de anmälda  bokade av och att en liten detalj som snöstormen från helvete satte stopp för allt ganska effektivt då Aimee som skulle sminka inte kunde ta sig fråm Helsingborg och vi framför allt inte kunde ta oss ut eller in till Country kårner! 
Jag erkänner att jag var rätt jävla bitter i onsdags då det krävs en hel del förberedelser för en sånhär kväll. Det har tagit ca 6 månader att få till att Aimee ens kan komma och att det då ska sammanfalla med att Chris kan  ,att de flesta av girlsen kan med mera. Maten ska planeras,sprit inhandlas ,huset städas,husdjuren kammas,männen sättas på dagis mm.
Snöstormen var pricken över i:et som gjorde att jag bara avsvor mig att anordna ett enda jädra evenemang till för all framtid! 
  Men om man då pratar om naturkrafter så ska då även Marita nämnas . Har hon ställt in sig på fest är det lika lätt att stoppa henne som att önska bort all snö och förvänta sig barmark på ett ögonblick. Jag omdirigerade eventet  till studion och byggde om den lite snabbt till sushibar/utbildningscentral . Det blev faktiskt riktigt perfekt att hålla det i studion och kärngänget man alltid kan lita på fyllde snabbt upp den  och bänkade sig för att låte Chris förevisa  botox och restylane. Det är många som är nyfikna på detta men aldrig vågat  ta steget att faktiskt förhöra sig om hur det går till  och jag tror nog att Chris kan vänta sig ett par kunder till  efter denna helgen;)

Efter det högg vi in på sushi brickan vi snabbt och lätt hämtat på Sushinu runt hörnet,en SÅ mycket lättare lösning än att själva stå och kämpa med maten och förbannat mycket godare också. Sanna tog sin sushi oskuld och jag tror att det förblir första och sista gången av minerna att döma;) 
Efter det koncentrerade vi oss ganska intensivt på lådan med 12!!!!proseccoflaskor jag inhandlat för ett event med ca 16 pers,men eftersom vi bara blev 8 kvar kan jag lite snabbt huvudräkna att de är de andra åttas fel att vi mår som avskavda fårskinn idag allihopa!! Men skam den som ger sig,vi hade en uppgift och den tog vi oss an som om ingen morgondag fanns (och många av oss önskar att den faktiskt inte gjorde det,jag är en av dem).

Vi satte Marita på att öppna Proseccoflaskor och jag vet inte vad jag tänkte där för hon är känd i våra kretsar för att just kunna skjuta ner småfåglar och mindre passagerarflygplan med champagnekorkar. I en studio full av antika saker är det kanske inte mitt bästa drag ,men otroligt nog inga dödsfall igår! Tror att jag var den enda som hade sönder glas  ,men allt är lite luddigt så vi låtsas om att det faktiskt inte hände.
Efter att vi arbetat bort ca 8 av flaskorna släpade vi fram swapmeet grejerna och för er som inte vet vad det går ut på innebär det att man tar med saker man har hemma som man inte vill slänga men bara inte orkar sälja på tradera. Perfekt tillfälle att då sälja till varandra ,byta och ibland trycka på varandra  ! på så vis kommer många hem med sjukt trevliga saker man kanske aldrig köpt annars men  nu inser att man verkligen behöver!




Jag vet inte riktigt hur mongoglasögonen kom med i spelet här men det gjorde dem iaf och de var uppskattade! Om inte proseccon redan gjort sitt kan man bara klämma på sig dem och låtsas att lådan faktiskt är slut!

Ingen vet vad Marita gör här,minst av alla Marita själv,,,kan vara att hon tagit fel på morötter och läppglans,,det är ett vanligt problem hos kvinnor 45+,inget att oroa sig över.
Vi testade Christines underbara vintage solglasögon och de ÄR fan slående  coola,ska nog fasen slå till på playboy paret jag har på mig här. jag glömmer alltid att använda solglasögon,har inte riktigt greppat grejen merän att de får en att se ut som en filmstjärna från 50-talet och kanske lite  Patsy och Edina. Perfa!!

Ja,såhär blev det ,,vi arbetade oss förvånansvärt lätt genom lådan och tillockmed bag in boxen kom ut ur sin gömma för att liksom spä på morgondagens ångest!!

Serverad på det mest classy sättet man kan tänka sig dessutom!!
Ja,,ja jag har små brottstycken av att jag traggade som fan om alla "djupa" saker som man tenderar att göra när man är full,,stackars Chatis som satt nära fick den fulla behandlingen och jag hoppas bara att hon var ungefär lika nitad som jag;)
När det var dax för hemfärd var där något fel på Tobbes bil! Den betedde sig som en torktumlare och det var ytterst svårt att hålla ögonen på vägen! Högerögat vill liksom snurra på andra hållet och kolla mot Tomelilla medans vänstran kämpade för att följa Dragongatan och det gör ju att hjärnhalvorna inte riktigt hängde med mer,,Jag arbetade för högtryck för att få de 2 att samarbeta medans jag då satt inuti en torktumlande bil när Marita vrålar "MACKDÅNAAALDS!!" 
Nej oh nej,,,jag hade  ca 15 minuter på mig att ta mig hem utan att vomera i torktumlaren ,men när minisäret då ska beställa KYCKLINGBURGARE  tvunget ,ja då föll min planering helt. Alla som stod bakom föll nog också rätt hårt för en kycklingburgare tar sisådär 3-4 kvartar att få  till. Jag arbetade hårdare med att få torktumlaren att stanna,men det gick inte,råkade nog fan trycka på centrifug istället,,,jag började vandra mot Bjäresjö ,det kändes som en sjukt bra ide just vid det tillfället !45 minuter senare(eller kanske en 2-3) plockade torktumlaren upp mig och lite frisk luft var nog det som gjorde susen för efter det stannade spinningcykeln av lite. 
Jag VET att jag pratade med Kapten när jag kom hem men jag vet inte om jag använde ord som faktiskt finns i svenska ordlistan eller någon ordlista för den delen? 
Idag är jag svårt bakfull och myser rundor lite i studion och  fnittrar för mig själv;)
Underbara vänner,,det går inte att  få bättre!! 





Inga kommentarer: