Sidvyer, senaste månaden

torsdag 29 mars 2018

Tandställning då då?

Jaha 41 år och tandställning?I över 17 år har en tand kasat rundor i underkäken ,vridit sig och orsakat mig mycket smärta och obehag,så jag tog tag i det nu när de andra tänderna i underkäken följde dess exempel  och jag började få ett ojämnt bett,något som sökte mig ännu mer.
Igår eftermiddag när den just var insatt var jag lyrisk. Det var något av det skönaste jag varit med om hos tandläkaren!! Hon fick fila upp mellanrum mellan tänderna för att de var så extremt tighta och det var himmelriket att få detta gjort! Ja,man är underlig men sånt var det. Resten var som en sommardag förutom en kil som behövde köras in mellan tänderna och tandköttet  för att ens få in den tunna tunna stripsen hon filade med . Det forsade blod och jag började fundera på om detta var så bekvämt ändå,men på något underligt sätt var även det skönt. Jag har ju gått och tuggat på träslevar och pennor för att få boort känslan av att tanden vrider på sig och detta var EXAKT det jag var ute efter,,efter säkert,,ja nog fasen är det 17 år!!
Igårkväll när jag skulle äta var det inte lika roligt. Det är skitvårt  att inte bita sig i kinderna med de nya små metalltänderna man fått som sticker ut 1,5 mm,,och man får göra vad fan man kan för att få i sig maten. Tror det blir soppa resten av tiden tills  munnen vant sig.
Imorse när jag skulle äta frukost ,,ja det går inte helt som vanligt. Jag hackar upp knäcket i små bitar och sen tar de tre bröna en halvtimme att äta,,sen är man trött på det,,smärta och irritation;)  det bästa bantningsmedlet ever . Nu är det bara 6 månader av detta,, Det är nu man undrar vad fan man bad om;)

Inga kommentarer: