Sidvyer, senaste månaden

torsdag 25 mars 2021

Spontan Roadtrip till Humbla


I födelsedags present fick jag en låda prosecco och ett presentkort på Hotell Humbla  av töserna (bland annat ) och jag var inte sen att fråga Emma om inte hon ville ha sällskap en tradig lördag i mars? Jovars,det ville hon,,Vi bestämde oss för att maxa kapaciteten av vad man FÅR lov att umgås och så följde Lord och Lady Teske/Nilsson med på äventyr! 
 Eftersom jag hade bokningsdag denna lördagen vilket innebär att Söndagen är fullsketen med att svara på mail och det behöver börjas tidigt tog jag och Kapten en egen bil och på något magiskt vänster kom jag FÖRE Maritzas spaceship (hon kör sällan ,hon flyger överallt) .Naturligtvis passar vi på att ta de loppisarna vi kan på vägen upp och sen skulle vi försöka luncha i Kristianstad ,,lättare sagt än gjort. Alla vettiga ställen är stängda så vi fick ta en halvdann lunch på ett bageri och nöja oss. Jag och Kapten skuttade in i Anuset lite snabbt för att bo in oss på Humbla lite innan de andra och för att hinna pilla fram blommor till Maritza som fyllde åååår den veckan!! Jag hoppas å det bestämdaste att Humbla inte har kamera övervakning för de lär spara videoklippet av mig som ylar rundor i hotellet letandes efter något som kan tjäna som en vas!! In som en idiot på deras rum och sätta upp lite presenter åt Lady Nilsson innan överljudsbilen rullade in på parkeringen;) Det var på hittefåret!
 Jag bad henne le som en drottning så den präktiga buketten kunde bli en krona på fotot,,janä,hon ser ut som en aggresiv bokmärkes ängel,,,


Vi klädde om med lite metal och snacks på rummet,,ja och bubbel såklart!

Sen vandrade vi till Emma som bjöd på en mästerlig trerätters middag  med fördrinkar och en efterrätt med sjuglet mye grädde,,vad mer kan man önska? 








Efter fördrinken gick jag på min första flaska nosecco och efter det kunde jag inte gå på bubblet igen och det var väl bara för väl,när jag väl släpade mig till rummet halv 12 el nåt nollade jag på Drägern och somnade som en stock men sov som en kratta,enbart bokningsdag som snurrade i huvudet . 


Medans vi var borta passade Cathis och Jax kisarna och Jax fick chans att hälsa på sin lille mise som varit hos oss nu i 2 månader och inte längre heter sonic utan Liten;) En tveksam återförening först men tillslut kom Liten fram och kelade lite;) 


En underbar tidig frukost på Humbla och sen in i bilen för en idiotsnabb bilfärd på väg hem,, passa på att hämta upp ett soffbord påvägen,hem som en galning, läsa igenom 118 mail,markera vilka jag kan ta och vilka jag inte kan ta,maila alla,skuttain i bilen för en privat visning av loppis och sen hem igen,baka en pizza,hälla upp ett glas rött,svara på alla mail som då kommit in igen ,,sen dö.Ja,,mina dagar är sällan tråkiga;) 

Tack älskade vänner för presentkortet på Humbla,,kan knappt tänka mig en bättre present! 





Inga kommentarer: