Sidvyer, senaste månaden

söndag 6 mars 2011

Helvetes fitt väder,,och en trevlig kväll;)

Äntligen var det läge för en lek-kväll med alla, hemma hos Familjen Mongo Nilsson!
Det blev knyde med sjukt mycket god mat! Kapten lyckades trycka ner 2 pizzor!!!! Då är man hungrig.
Lyckades knäppa ett foto på Andreas "Heman" Himbrants glas vin. Jo,,det ÄR ok att ta ETT glas vin,även på vardagskvällar,,,Kom ihåg det ladies and gentlemen.


Nånslags pusstävling mellan Kapten och Stiffler,,,


Vaknade idag (efter en sjukt tidig kväll,Kapten är bara jobb och sova denna perioden) och kollade ut genom fönstret,,,"tack gode gud,fint väder" tänkte jag sen försökte jag röra mig.
I veckan har jag funderat starkt på att börja på Methotrexaterna. Jag har tryckt ner hur illa det har varit,men det har smugit sig på mig mer och mer,och nu sitter det i höften,handlederna,käken,ryggen händerna,fingrarna,fötterna ,för att inte glömma alla dessa kliande förbannade utslag som gör att jag kliar mig blodig och fjällar äckliga hudflagor överallt:( Det äter upp mig.
När man vaknar en sådan här dag,har man ett täcke av vemod och orkeslöshet över sig,och det är inget jag kan rå över,det är helt enkelt så man reagerar på så många inflammationer på en gång,och ibland,bara ibland orkar man inte rycka upp sig.

Imorgon ska jag få Cortison sprutat rätt in i de 2 värsta lederna och få en telefontid med min reumatolog,,,,Planerna på barn får läggas åt sidan helt,då cellgifter  gör dem missbildade redan som foster. Men vafan,har inget hänt de senaste åren kommer inget att hända heller. Dax att få må lite bra.
Peace ,out.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Naaw, kolla in kändisen som satt i fönstret ;)
/sis

Anonym sa...

hahahaha ja just det Malin,han finns fortfarande!Så gammal och mögi att inte ens Otto vill tugga på honom!!!

Anonym sa...

Men se då till å fixa snudan me! Nån med högt IQ borde veta vad man kan göra åt näsblodet! Det måste ju oxå va jävulskt irriterande....
Fan nu känner jag mig som en extramamma.....men det är väl för att jag själv lever ett alldeles sjukdomsfritt liv. Behöver ju aldrig orora mig för min egen hälsa!
Lungan

Anonym sa...

hahah jag tänkte just på dig Lungan!!! näsan finns det inget att göra åt,men den stör mig inte,har haft det hela livet:)