Sidvyer, senaste månaden

fredag 11 mars 2011

Musik für alle?

Jag blir alltid förvånad,och otroligt upprörd när folk i allmäna utrymmen(tåg,väntrum,busskurar,affärer) tycker det är sååå ok att spela upp sin egen musik för allt och alla på en skrålande iPhone eller sämre. Tänker de alls eller tror dem att alla tycker samma som dem?
I morse var det en vänlig själ som spelade som om ingen annan hade ont av det  i omklädningsrummet,,har nog aldrig duschat och bytat om så fort,,personen verkade inte alls bry sig om att andra bytade om. Hon var väl i sitt vardagsrum i huvet,,,
Antar att det är alla andra 3 miljoner ljud som gör mig så ilsk på detta fenomenet. Att folk måste ha på TV-ljudet samtidigt som gym-musiken,folk som pratar,min iPodmusik (i hörlurar då) och sen detta på allt.
Är det bara jag?:/
Nåja igår fick jag äran att tatuera en tjej bakom örat. Till saken hörde att detta var den första tattoon,och det på en extremt ängslig tjej som i princip inte klarar att gå till tandläkaren utan kraftigt lugnande. Det är då en stor grej att få detta gjort!!
Hon klarade det galant:)

3 kommentarer:

Carolina sa...

Enkelt men elegant som du säger!

gange sa...

Det är inte bara du som stör dig på ljudföroreningen i det allmänna rummet. Jag blir så jävla sur när folk sitte roch spelar musik för hela vagnen/bussen/et.c. eftersom det oftast är skitmusik i mina öron. Har sagt till ett antal gånger man man får bara skit tillbaka från snorungarna. För det är allt som oftast kids i tonåren och yngre tjugo som håller på. Säkerligen en följd av att de inte har fått någon som helst uppfostran i vett och etikett och ej heller varit tvugna att följa auktoritetspersoners (läs lärares) ord som lag. Allt hänger ihop med den enorma förslappning i svenska samhället som pågår och har pågått de senaste decennierna.

Anonym sa...

Gillade stilen, och bakom örat... me like ;)

/sis