Sidvyer, senaste månaden

lördag 9 juni 2012

En dålig dag,,

Igår var inte min dag,,inte alls.
Denbörjade förhoppningsfullt med att jag skulle installera min nya trådlösa router med 4G täckning på i studion,något som försäljaren som kom hit och ville erbjuda mig billigare och bättre bredband påstod att med 4G är livet sexigare,coolare bättre och häftigare.
Jag köpte inte hela det argumentet men jag behövde en ny router för den gamle började bete sig.
Det tog verkligen bara en minut eller 2 som anvisningarna sade,att få full WiFi,,,men inget internet.
Jag ringde väl kundtjänst 4 gånger ,och inte ens dem kunde hjälpa mig,förräns jag hittade rätt kundtjänst och de upptäckte att det WOW och jättecoola 4G abonnemanget jag hade tecknat faktiskt bara var ett 3G och därför funkade det inte.
Ännu en teknisk grej som inte alls var mitt fel som bara anfaller en sådär på vardagen.
Sen upptäcker jag att jag dubbelbokat kunder (förlåt Marie!!) och studion är kall som en isbjörnsfitta pgr av att värmekällan i huset pajat och ska bytas ut. De stressar inte med det kan jag berätta. Tända ljus och fördraget för att spara värmen här!
Hem som en gnu för jag hade lovat att göra tårtor till en ettårings kalas,och i mitt huvud skulle de bli magnifika. I verkligheten såg de lika hobbygjorda ut som de faktiskt var,,,men de är gjorda med kärlek. Hoppas bara att de är ätbara,annars får ettåringen kladda med händerna i den.
Sen drog Kapten på studentfest,och det slutade som det brukar,,,väldigt vått. Vid 12 tiden försökte han klättra in genom köksfönstret för att han inte läst meddelandet om att jag lade ut nycklarna på terassen.
Morra och fräsa.
Det är så lätt att se allting i ett negativt ljus nu,för det hopar sig verkligen på horisonten MEN,,,
De små sakerna som verkligen är turliga bara glider förbi!  Jag ska en vecka till Malaga imorgon,,och jag ska INTE ha mens!!?? Hur ofta händer det ladies?
Ottos sjuka gick över av sigsjälv och Dansken ville  gärna passa misarna i veckan som kommer=WIN!
Jag har många stöttande snälla människor som så vill hjälpa mig med laserärendet!
Valparna i huvudet är praktiskt taget borta( ehh vet inte om jag skrivit om det,annars låter det jävligt underligt)
Inga av tatueringarna har ju gått åt skogen ,och det är JÄVLIGT bra.
Så,allt som allt,,,,det är nog rätt ok ändå;)

4 kommentarer:

Jan sa...

Och vi är jätte många som är super nöjda med dina tatueringar ocj gärna vill ha fler.. oxså något positivt.

Anonym sa...

Heja dig!
Fördelen med skitperioder i livet är att de brukar (oftast) följas av kalasperioder. För att citera mr Kim i favvofilmen 5th Element: Good philosophy! See good in bad. I like.

Jannie sa...

Var bredbandsföretaget kanske Tele2? Varit med om liknande där... morr på dom!

Simon Rippon sa...

Hej Stina! Is all ok? Hope all is good with you. Missing you on the blog and we're thinking about you! Simon & Lisl