Sidvyer, senaste månaden

lördag 23 juni 2012

Midsommar i Närke!

Midsommarafton/inflyttningsfest blev hos syrranmonstret i Hallsberg i år,och innan jag tramsar till det som vanligt vill jag säga ett stort TACK till Malin som styrde upp så otroligt bra!!! Respekt!!
Vi körde ifrån skitvädret upp till stekande sol och bad i Närke. Man kan se på starten att Kapten satsade på den lugna intellektuella midsommaren.
 Plastsläkt och vänner var allihopa där. Vet inte varför jag kallar dem plastsyskon mer,de är så otroligt körda i huvudet att de praktiskt taget är fullblods,hur det än har gått till!:) Nedan lillebror och PappaJohnny. Notera att lillebror alltid gör gayposer intill sin far,,vi ska reda ut det Freudianska bakom det så fort vi får tid.
 hahahahaha förlåt Johnny,jag kan inte låta bli,,men är det en genmuterad banan du har i fickan eller är det bara midsommar?
 Systers har då en liten pool med och det kvittar nog hur gammal man blir,det ska alltid jävlas om vem som kan putta i vem där. Kan ju tillägga att det inte blev många extrapoäng för att putta i Wiking,han var i Neanderthalstadiet redan vid 15 snåret,,,och just därför var det också Wiking som åkte i.
 ,,och vem var det då som fick så lite poäng för att ha asat i den mest snorfulla killen på stället? Jo här ser vi sen den djupt ångerfulla och  lite brunnästa systers,som nu kom på att hon inte kunde vistas ute vid poolområdet efter det.
När man vänder ryggen till visar det sig att Kapten hänger med minderåriga. Fotobevis på detta dök upp i min lur,,

 Jag fick ta med min Indo board för att inte myrorna skulle ta över och det visade sig vara partytricket nummer ett. Jag tror inte det var många som inte testade att stå på den,med lite hjälp. Vissa behövde mer,,andra ingen alls faktiskt:)
 Ja,,,nä ,jag har inget vitsigt att säga om detta fotot,han säger det så vackert själv med den slappa hakan och de frånvarande ögonen,,, Det tog ca 15 minuter att packa upp en klubba,och då fick han hjälp dessutom. Ja,,vi gottar oss i att det inte var vi andra som blev drängadragen:) Det FÅR man.
Lekar. Midsommar är på något vis inte komplett utan att man fjollar sig lite. Man måste alltid ge alla vuxna en chans att säga "nej,jag är inte med,jag kan inte,vill inte,är allergisk,har lumbago"osv osv. Själv har jag suttit i den skaran och sagt exakt det,men insett att det kryper i kroppen på mig,och ju äldre jag blir desdå mer vill jag leka tramsiga lekar. Våga göra bort dig är tipset,man får sällan ångra det.
Nedan ser vi en konversation som går som det brukar gå. Notera Jonas förstående min och Malins pedagogiska. Prata med stora bokstäver när ni pratar med ynglingar är mitt tips.
Notera även Jonas vana att hålla ALLT som om det vore ett vapen Chuck Norris style. Imponerande. Skulle vilja se karln i köket med grönsaker och ris. Jag HAR faktiskt sett han äta med kniv och gaffel,,har aldrig sett någon som ser så nära att attackera ut.



 Här måste det känts vackert för manslaget. Wiking och Mattis är ganska snygga redan här,,,

 Jonas påpekade att folk på jobbet tycker att han ser farlig ut. Jag vet inte,,,kan ha varit bakifrån,med tjänstevapen?

 För att förtydliga,det är Albins skjorta(plus drägel) . MIn tro att allt går att använda som huvudbonad måste testas. Det gick. Och vemfan sa att jag inte kunde ha storlek 48?

Kvällen flöt på,Anders och Jonas  tackade för sig och drunknade.
 Det var okej,sådant tar man upp dagen efter om inte filtret har fixat det , och om inget annat har de ju flutit upp till ytan då, så man slipper hoppa i.
Lite skit i poolen får man räkna med.

 När man ser dessa bilderna är det förvånansvärt att jag ens fick hem Kapten,men det verkade som om Wiking sög upp all sprit som fanns i närheten,genom flaskväggar och allt,så ingen annan blev nitad,,i jämförelse.
 Som sagt,fick ta med min leksak,och alla testade den:) Sjuuuuglet roligt:)

 Fia redde det jävligt bra. Hästtjejer kan  tydligen detdär :)
 Och jag redde av att hålla Mattis uppe på den,vilket imponerade på migsjälv. Det är en hel massa man att hålla på en liten liten plankejäver!
 Jonas klarade det jäkligt bra,och på bilden ser det lite ut som om jag ska slå ner han för det,,,och ja,,så var det nog med. Våga vägra dela rampljuset.
 Det var så jävla gutt midsommarväder och poolen uppvärmd, så det hanns med ett bad med (nu kommer bilderna i oordning,men jag PALLAR inte ändra på dem!!)



Och för att inte göra er besvikna,klicka på länken så får ni se när en full Wiking leker irländsk julafton,,,

Wikings bravader,,,
Och sist men viktigast,,,alltid när man kör långväga tar man tillfället i akt att äta BK,,,wonderful BK,den bästa midsommarmaten ever!! Och julmat,,och nyårsmat,,och ja ni fattar.

Tack systers för den fina festen!! Hoppas ert underbara hus klarade smällen av oss alla:)!!

2 kommentarer:

Sis sa...

Hahahahahahahaha!!!!!
Bästa blogginlägget på länge :)
Älskar dig offentligt min underbara syster!!! Och du ÄR verkligen bästa partytricket ;)

Emmi sa...

Haha,coolt!världen är liten! har följt din blogg ett tag(kommer själv från hallsberg)häftigt! :D