Sidvyer, senaste månaden

onsdag 18 juli 2012

Swing Inn nattklubb,,nekad om du har kroppskonst.

I dessa tider ,i dessa dagar.  Jag trodde att folk blivit betydligt mer toleranta mot det de ser var dag och folks egna stilval,men jag hade så fel. 
Ett ställe i Malmö som heter Swing inn,eller Malmborgen stoppar alla i dörren med synliga tatueringar.
Då undrar jag verkligen hur de tänker då?
 Det är tydligen ok att komma utklädd till möhippa mm men det är inte ok att se ut som man vill och valt på kroppen. 
Visst du får komma in om du täcker över dina tatueringar och inte klär av dig på hela kvällen,men ska det  verkligen behövas?
Jag antar att jag slipper vara upprörd för detta ,men jag blir bara så besviken. Bara för att du har en tatuering är du inte mer eller mindre stökig,det är personen den sitter på som de ska neka OM den personen är ett svin,inte annars. Vad skapar det för atmosfär för folk vid dörren som valt att spendera sina pengar där inne men som blir stoppade och utpekade för att de har en tatuering som syns?
Nä,,jag bör inte bli ilsk,de förlorar på det själva ,när de snart inser att de mest förlorar på det själva. Jag tycker dock att de ska skriva ut det på sin hemsida så att man vet och att EN tatuerad person inte ovetandes ska gå dit och bli nekad. På det viset kan då hela gänget gå någon annan stans och spendera sina pengar på ett ställe med tolerans.
men verkligen,,,2012??




5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ett antal tatueringar som är fina..Blev dock stoppad på swing inn för dom sa att dom vet ju inte om tatueringarna är gäng relaterade..Jag är en kvinna haha...Men sen kan tydligen mc klubbar komma in som ingenting o va har dom??? Inga tatueringar?????
Nej det stället har jag bojkottat för längesen!!

Mia

Stina sa...

Gott Mia! Sprid det gärna på Facebook,det är värt för folk att veta!

Anonym sa...

Vad ska man säga ?!
Tycker det är bedrövligt det är väl 2012 ännu? Som du själv skrev det ör inte tatueringen som gör ngn stökig eller så!! Så jävla kasst.

Som jag själv har en arm som går ner på handen & upp på halsen, ska man då ha handske & halsduk?!!!!

Jessica sa...

Ja, vad säger man. Låter ju inte klokt! delar vidare på fejjan.

Fin blogg, och mycket fina tatueringar.

Kajsa sa...

"Med synliga tatueringar..." Aha - i en urringad klänning syns mina tatueringar på skulderbladen. Hjälp, tänk om "katten Disco" är gängrelaterad :P