Sidvyer, senaste månaden

tisdag 18 september 2012

Snälla Heimstaden sätt igång värmen!!

Jag ORKAR inte mer!!!!!!!
Det är inte ens roligt att gå till jobbet mer,och det är en känsla jag aldrig haft!!
Min kropp ger upp mer och mer,de större lederna är nu inblandade och det gör att jag inte kan träna som jag ska(för att hålla kroppen igång) och det gör att jag inte kan sköta mitt jobb som jag ska. Jag har stångat huvudet blodigt med en laserfirma och en bilfirma. Nu ska jag stånga huvudet blodigt med läkarna om min framtid. Jag är inte VÄRD den dyrare medecinen tydligen,och då är det bara att sätta sig ner och vänta på att nästa kroppsdel ska ge upp,eller högerhanden bli värre (just nu är det plågsamt att köra bil,öppna dörrar,städa hemma,laga mat,handla mat,jobba,träna,,,ja det mesta).
Som grädde på moset har Heimstaden bestämt sig för att värme kostar,och stängde helt sonika av den.
Under sommaren var det väl relativt ok,men fukten i källaren tog genast över utan underhållsvärme. Värmen skulle sättas igång iaf den 15 sept,men det hände inte,och efter 7 klagomål till hyresvärden sitter jag här i 18,8 grader. Det är vindstilla och ganska varmt idag,jag bävar för hur det blir när det blir kallare och börjar blåsa,,då kommer det inte att gå att vara här inne längre.
bara tanken på att sitta i kyla hela dagen och jobba gör att jag vill gråta,,,
Jag trodde inte vuxenlivet skulle innebära allt detta?

5 kommentarer:

motherfuckinJulle sa...

Fan va störigt allt är ibland. Tar så himla mycket av ens energi när man behöver den för att röra sig framåt i god anda. Jag skickar över lite varma starka och harmoniska tankar och kramar!

Anonym sa...

Hyresgästföreningen då??

Anna "Superbusen" sa...

Vad tråkigt! Hoppas att det löser sig snart. Stor kram!

Ise sa...

Vi bor i lägenhet hos Heimstaden. 17,4 grader. Jag börjar bli riktigt orolig för min Amazonpapegoja. Det blir bara kallare och kallare och ringer och mejlar som en galning. Hoppas du fått rätsida med värmen. Jag lever fortfarande på hoppet och ylletofflor!

Stina sa...

Ise, ring dem genast,20 grader ska det hålla,hota med avdrag på hyran!! Och amazonen komm att klara sig fint,de klarar ner till 14 minus. Insann,sålänge de inte sitter i drag:)