Sidvyer, senaste månaden

fredag 7 september 2012

Vad är det som händer? 
De senaste 2 veckorna har jag fått in mail på mail om tatureingar som gjorts hemma,som gjorts av någon polare och som tillockmed gjorts av studios,som folk blivit missnöjda med och nu vill fixa.
Att fixa andras skit är inte det roligaste jobbet ,och  jag måste ta mig an några iaf,men när de förfrågningarna blir överväldigande många undrar man ju vad som händer??
Det enkla svaret är såklart att fler och fler ger sig på att köpa maskiner och hacka loss på folk,men också att folk fortfarande inte förstår att det ligger på deras ansvar att själv kolla upp studion de går till och se om det de ser är något de kan leva med.
Ett tips är ju att ringa studion och höra hur lång väntetid de har. Om den är över 6 månader så är det ett tecken på ett många vill gå dit,och därmed större chans att de är bra.Kolla sen upp om du SJÄLV gillar stilen de har,och välj sedan ut den du gillar bäst (både bildmässigt och personligen).
6+ månader är länge att vänta säger du då? 60+ år är ännu längre att gå med någon skit på kroppen du avskyr och skäms för varje dag.
"Det är dyrt!" säger du kanske? 
Skit i att tatuera dig då så sparar du jättemycket pengar.

Igår var det dax att fixa och bygga ihopa Persas tatuering . Det SKULLE vara ett aztekiskt solur i sten,men på en arm och hos någon som klart och tydligt inte fixade att göra det,blev det istället katastrof:/ Vi får fortsätta i det polynesiska stuket och sedan får det bli vad det blir:/
Märk väl att armen redan ÄR fixad av samma studios lärling,,,det funkade sådär,,,




4 kommentarer:

pezze sa...

får jag fråga en sak om ang. polynesiska tattoos...
detknske e en tötntig fråga men kan inte låta bli o fråga...

hur vet du hur dom ska se ut.. eller ritar man själv på deras arm om hur man vill att det ska se ut eller får man lära sig om hur man gör?!?!?! :O

MVH/Pezze

Stina sa...

Vet inte riktigt vad du menar. Jag är inte från samoa så jag har inte satt mig in i huhr de bygger upp sina tattoos ,utan designar så som det blir snyggt,inte eft mening eftesom jag inte anser mig ha rätt till att använda deras betydelser. När en samoan ser mitt jobb kommer det att stå helt knäppa saker på svenskens arm,och de kommer förhoppningsvis inte bli förnärmade för att någon snott deras traditioner.

pezze sa...

.vad jag menar e att om du har fått ngn slags utbilning/kurs i om hur man ritar såna polynesiskta bilder.. men du ritar alltså efter ditt egen tycke o att det ser snyggt ut o så...
så jag fattar vad du menar..
oki..:)
hoppas de inte blir förbannad eller bli full i skratt då de ser ngn turist ha sånt på sitt arm.. :)

Stina sa...

Nä,eftersom det inte finns några kurser att gå och jag inte anser mig ha rätt att använda deras symboler med ett syfte så kör jag på det jag hittat på istället.