Sidvyer, senaste månaden

onsdag 27 februari 2013

Tattooskola

Tänkte visa er lite hur saker och ting kan se ut för oss som får in alla förfrågningarna från kunder som vill bli tatuerade,och varför man säger nej till många av de förfrågningarna!
Denna wallpaperbilden  är flitigt använd för att den är just fin. För ca 5 år sedan var det plötsligt liljor som alla skulle ha,och jag fick göra min beskärda del av dessa indeed! 
Väldigt många förfrågningar har kommigt in på just den tatueringen som var resultatuet av detta wallpaper,och eftersom bilden cirkulerar på internet kommer många att se den och vilja ha just  DEN! Inte lika många tänker på att den tattoon tillhör någon och att hon med all säkerhet inte alls vill att alla andra ska gå med den på sig,det är faran med internet,allt blir så anonymt.
 Till nästa del av tattooskolan är då att när man kollar på bilder på hemsidor kan det se jävligt bra ut,man ger det en snabb titt och tycker att ja skitfint,för man kollar inte på hur väl den är utförd,man kollar endast på hur snygg mansjälva hade varit i detta.
 Här har ni en läkt bild på exakt samma tatuering, och den är INTE ok på något sätt:/ Givet inte den värsta vi sett här,men bilden överst är lite missvisande va?  Nej,hon har inte solat sönder den,nej hon har inte stött ut färg,den är bara inte bra gjord.
och här har vi en brutal kopia på densamma,inte heller särskilt ok gjord. Vad hade ni själva tyckt om ni sett er egen tattoo kopierad på detta viset?
Sen kommer vi till fenomenet den hopplösa liljan. Denna har jag genom åren fått se ett 20-tal varianter av,faktiskt endast dåliga (men jag antar att de som är nöjda inte visar dem för mig) Dessa kvinnor får istället bilda en klubb för folk med exakt samma smak ,snarare än att vara ledsna över att deras tattoo är massproducerad. Det är därför jag inte på några villkor gör denna.





 Sen kommer vi till fenomenet som nu är det mest massproducerade förutom text då,fjädern med fåglar som bryter sig ut,eller maskrosen med samma sjuka.  Om man kollar runt lite snabbt på google så hittar du en miljon bilder på detta motivet. Det är alltså när du inte kan hitta en bra förlaga för din tattoo som du är på rätt spår,INTE när den sitter på var och varannan kändis. Ta som regel,att när en kändis har det har då oundvikligen fdlera miljoner människor på planeten samma tatuering.
 Rihannas stjärnor,,,och Rihannas jävla "shhh" på fingret,,big nono.
 Instagramma denna evighetssymbolen så ska ni se en shitstorm av samma samma,de flesta så skabbigt gjorda att man blir manodepressiv.

 Sen har ju drömfångaren kommigt tillbaka som massförfrågning ,och jag känner lite att det kan bli ett snabbt överstökat mode,för det ÄR fortfarande indiangrejer som numera har nervärderats till att säljas billigt på Sjöbo marknad tillsammans med fleecetröjor med vargar på,,,inte riktigt som förr när de var riktigt exklusiva och faktiskt bundna av indianer i Amerika.
Syftet med detta är ju inte att göra er arga,utan att försöka få er att inte göra samma som massorna har. Det är långt ifrån alla tatuerare som berättar för er om det faktiskt är så,utan bara kör på och låter er sen se att du inte alls var så unik som du trodde,och då är det lite försent tyvärr:/

1 kommentar:

emilia sa...

åh. jag har ett sånt exempel.
tatuerade en text under nyckelbenet redan innan rihanna (?) gjorde det. en bild på min tattoo som jag lagt upp på bloggen har tagits till både tumblr, we heart it osv, senast igår hittade en läsare den på instagram, totalt pixlig av alla gånger folk printat och laddat upp, över 5000 likes hade bilden och kommentarer likt "åh, en SÅN ska jag göra".
Och okej, en text, inte orginellt så, men värst var gången då en bloggläsare länkade till ett inlägg där hon visade sin exakt lika dana tatuering. samma text, samma placering, samma allt. innebörden för min kändes lite.. minskad.
bra inlägg!