Sidvyer, senaste månaden

söndag 13 oktober 2013

Kaffetipset

En av de stora vardagslyxerna för mig är kaffe,rätt och slätt. Jag är ingen frukostmänniska,jag sparar hellre det målet mat tills jag kan sätta mig ner efter träningen och äta i ro istället för att tvångsäta  för att sen dra till jobb och träning. Att varje morgon få vakna till nybryggt kaffe är så jäkla lyxigt! Problemet med det har ju varit att det är då jag som får gå ner när man vaknar för att ladda kaffekokaren och sen vänta på att det ska bli färdigt,sen ner igen för at thämta det,,ja då är man redan vaken och kaffet hälls ner i halsen på väg ut till bilen.
Då tänkte jag till och köpte en kaffekukare med timer! Laddar på kvällen och vaknar mjukt och gärna till doften av färskt kaffe:)
Nästa problem är att jag ibland sover längre än Kapten,och vill dricka mer än en liten kopp.
Snilleblixt nummer 2. Termoskopp!!
En helt underbar dessutom som jag blir jävligt glad av att bara se. Kapten fyller den och ställer upp vid sängen,sen kan jag vakna när jag vill,till varmt gutt kaffe
Tipset.

1 kommentar:

Marita sa...

Mandalamugg - va fiiin. Är inte heller någon frukostmänniska... eller jo när jag får sällskap och den är serverad. Vill helst va igång någon timme eller 2 innan jag käkar.