Sidvyer, senaste månaden

tisdag 6 oktober 2015

Tattoos och hus!!

Då drar vi en repa bland tatueringarna som blev till  de senaste dagarna,,,eller veckorna? Jag är lite vilse i tiden på grund av all renovering,sjukhusbesök och enbart trötthet;)
Monika behövde en cover på sitt eiffeltorn med flagga och buskage,,eller en tecknad mus från  80-talet som hänger i svansen;)
En lilja senare och den är ur  världen:)
Sen ville Andreas ha en Slipknot text och jag är aldrig främmad  för text (sålänge det inte är barnens namn;))
När vi ändå är igång kör vi lite till text!
Vi arbetar strongt vidare på Saras arm  och denna sittningen var inte lika plågsam som förra tack gode gud!
Sen har vi cirkus/ gotharmen  som är så hysteriskt rolig att se växa fram. Joanna är en kämpe på att sitta och vi kommer långt varenda gång.

Sen huset;) Kapten har fått tag i ett motorredskap igen! nu är det utjämnat,tillplattat påfyllt och fixat!
Under tiden har målarna  blivit klara med stora taket,oh vilket jävla jobb!!! utan dem hade vi inte klarat detta så galant.
Kapten demonstrerar fondvägg eller åtminstone vart den ska vara:)
Den übersexuella utedelen till värmesystemet som för information fungerar så IN I HELVETE,vi är varmare än vad som är nödvändigt just nu och den står inte högt alls!
 Förutom att han tagit tag i gårdsplanen tog Kapten ett exekutivt beslut och fixade så att dagvatten rinner BORT från huset,inte rätt in i huset som innan (det har varit obscent fuktigt i alla väggar mm )
 I helgen satt jag och härskande till lite. Stressen av att se en massa små saker som behövs göras men som troligen glöms i det stora hela, i kombination med att jag har 2 (förvisso brödna) lediga händer och en hel söndag och måndag ledig.  Jag tog tag i saken och bad Hans Anders att såga till lite bräder,laserade dem i valnöt och satte hörnor på vår vägg in till vår walk-in och sen  skruvade jag på brädavdelaren  mellan stora väggen upp till loftet. JAJJAMÄN!! Jag kunde göra det! Efter det funderade jag på om inte denne supersnickaren kan lägga golv med? Har förstått det som om det är sjukt svårt mm,, det var det inte. Ja ett par puggor i planen eftersom jag tydligen lade det bak och fram (nä ingenstans på filmerna jag studerat sade dem att det var ett  enda håll man kunde börja från) men Kapten kom till min räddning vid första raden,sen jävlar körde jag loss! Ikväll blir det sista gjort,.och sen är det denne som spikar lister med! Får jag gjort det kommer jag att vara så äckligt stolt!!

1 kommentar:

Håkan sa...

Som vanligt galet fina tatueringar och måste säga att huset verkar bli lika find - läckert :-D