Sidvyer, senaste månaden

torsdag 8 september 2016

vad nu då?

Var på ett sent besök hos gyn i Simris eftersom Dr.Mats är den bäste i regionen. Han tog en titt på cystan som upptäcktes för tre v sedan och plötsligt var den inte där!? Han kunde se något annat nu istället ,men vad det var kunde han inte säga. Det mättes  och sen blev det ett abrupt slut,remisser utskrivna och order om att ta blodprov imorgon eller måndag senast. Blodproverna ska leta efter endometrios eller äggstockscancer.Så nu är det bara att ta blodprov och vänta,,
Jag är förvirrad. Jag kände ingen cysta spricka vad jag vet,fast så var den mycket mindre dagen efter  och det kan ha hänt när jag körde hem då det var tramsigt smärtsamt med varenda hål i vägen.
Nå,,var det bara en gigantisk gulkroppscysta så är det bra,då slipper jag op och livet kan fortgå.
VAD det är på ultraljudsbilden,,det är den stora frågan.
Den som lever får se  som man sär.
Trött lite nerstämd och uppgiven ,men är det "bara" cystor jag ska leva med och får fortsätta att må såhär bra resten av livet,,då är det piss i nilen;)

Inga kommentarer: