Sidvyer, senaste månaden

fredag 3 maj 2019

När man häpnar över folks försvinnande folkvett.

På riktigt,,detta förtjänar ett blogginlägg.
 Igår när jag skulle stänga studion stod det en man och stirrade oförblommerat in genom mitt skyltfönster en lång stund .  Inget som är helt ovanligt då jag har en del glas och antikviteter som folk är nyfikna på. Jag släckte ner och drog på mig jackan för att gå och då bestämmer sig personen för att komma in och ställa frågan vad "studion" är för något. När jag svarar en tatueringsstudio ser man på ansiktsuttrycket att det var inte ett bra svar. Personen frågar genast om man inte tjänar mer pengar på att ta bort "sådant"  idag än att sätta dit det. Jag svarar något diplomatiskt,, sen öppnas  dammluckorna. 
Han fortsätter med att förklara hur hemskt det ser ut på folk idag och ur de ser ut som jävla påfåglar när de är tatuerade överallt  och  hur det är helt enkelt för jävligt. Jag frågar då "när folk ser ut som jag då?" 
-"jaha" säger mannen lite perplex,," är du tatuerad överallt?" (man ser även hur han snabbt försöker hitta en väg ut ur detta ,men inte helhjärtat,,han tycker vad han tycker och det kan folk gott få höra,han har ju ändå "rätt" åsikt) 
Jag svarade att ja det är jag, jag är tatuerare,lite som att understryka det kontraproduktiva i att  komma in i en studio och prata med en tatuerare om hur jävla fult tatueringar är,du kanske ska pausa och bara gå.  Nej, då  hoppar vi över på  att han menar folk som tatuerar sig i ansiktet och rätt  från det ämnet segwayar vi  över  till,,porr?!??
Jag står och känner hur detta spårade så så  fort och hur jag egentligen bara vill säga till människan att gå men artigheten vinner . Livet är för kort för att spendera på dessa idiotiska konversationerna . Han fortsatte att berätta hur han jobbar på en skola och hur porrbilder spridits där och att det nästan är samma sak.
Mina hjärnceller orkar inte.  Han berättade även att han hade två döttrar,den ena var helt fullklottrad och hade massa skit överallt och den andra fick femmor i betyg och tatuerade sig inte alls,,
Ja de två är oftast synonyma,bara korkade människor tatuerar sig ,för alla vet ju att  utsidan visar helt och fullt på vad insidan  innehåller. Titta bara på stan när pedofilen,hustrumisshandlaren eller psykopaten går förbi dig ,,man kan ju se det på dem direkt,,,eller? 
När mannen ,58 år gammal,säger  att folk  kan bli dömda för sina tatueringar och sen ställer sig och dömer folk efter deras tatueringar,påpekade jag att det kanske inte är folks utsida man ska ändra på utan snarare attityden hos dem som dömer? 
 Skulle jag översätta detta i termer han kunde förstå hade jag fått förklara att bara för att han jobbar på en skola tänker jag inte direkt att han är pedofil. 

Tänkvärda ord för de som  fräser och spottar över att folk gör så idiotiska saker med sina kroppar. Folk har alltid sysslat med bodymodification ,iaf de som vill särskilja sig från mängden och utmärka sig som individer. Jag är väl medveten om att man i dagens Sverige inte utmärker sig särskilt med en tatuering ,men så är mina tatueringar  också bara för mig,,inte för någon annan.  
Tänk också på  innan du går fram och trycker din åsikt i ansiktet på någon att den stora  skillnaden mellan tatuerade och otatuerade människor är att vi sällan går fram till dig och berättar hur ful du är utan tatueringar. 

Slut från redaktionen. 


Inga kommentarer: