Sidvyer, senaste månaden

måndag 15 november 2010

GHB,,the ignorance of bliss,,,eller,,,,

Jag satt och kollade på Domonick Dunne:Crime,rika kända och mäktiga ,det senaste avsnittet som handlade om Andrew Luster,arvingen till farfar Max Factors miljarder.

Killen har inte tagit et arbetande  handtag i sitt liv ,förutom de hemmaporrfilmerna han producerade med icke medvetna offer som han drogat med GHB. (visste ni att ghb såldes i  hälsokostaffärer förr som ett dietsupplement?)

Han våldtog dem i timmar ,själv eller med diverse  föremål samtidigt som han agerade framför kameran. han fälldes efter 3 år  på  88 punkter av våldtäkt och förgiftning och fick 124 år i fängelse.

Rättegången började 2002,det var alltså inte så längesedan!

Och då var jag tvungen att fråga mig en udda fråga.

INGET av alternativen är bra naturligtvis!!!! Fatta mig rätt snälla,,,men om våldtäkt är ett faktum,,,,är det bättre att vara medvetande eller totalt omedveten?

Att alltid tvingas komma ihåg smärtan,lukten,orden,skamen,,,eller ingenting alls?

Inget av alternativen är att föredra,men vilket är värst. Att ana att något inte alls står rätt till eller komma ihåg var sekund av dagen hur  man blev slagen,hotad till livet och tvingad,,,,,

Jag vet inte.

Inga kommentarer: