Sidvyer, senaste månaden

måndag 22 november 2010

Politikernas firmafester.

Läste på metro att en kommunalchef har fått sparken för att han pratade i mobiltelefon på tåget rörande andra människors känsliga personuppgifter osv. Ganska korkat av honom,men det fick mig att tänka tillbaka till flygplatsen igår där det tydligen hade varit ett stort möte/konferens i stockholm igår med en MASSA högt uppsatta politiker och stats sekreterare,och jag suckade högt åt vad jag hörde dem skvallra om på flygplatsen.

Det började med att de ojjade sig över hur många kvinnor Göran Persson haft under sin tid som stadsminister,och att det måste vara makten,inte utseendet som lockade kvinnsen,sen gick de över till att kommentera gårdagens middag med tråkiga ledarmöter och diverse,sen spritfesten efteråt och vem som blivit för full och slängt svidande kommentarer till andra höga politiker.

Dessa människorna borde lära sig att hålla tyst om de vill undvika tidningsrubriker?

Jag konkluderade bara att deras konferanser ser ut som vilka firmafester somhelst,,,supa,ligga och mörka.

Tack gode gud att jag är ett enmansföretag.

Inga kommentarer: